15 Kasım 2005

KLAİCHA -HURMALI KURABİYELER



MALZEMELER
500g un
80g toz şeker
250g tuzsuz tereyağı
3 çorba kaşığı gül suyu
60ml su
250gçekirdeği çıkarılmış hurma
2 çorba kaşığı tereyağı
Ortadoğu mutfağında bir tarif. Bu çöreğin orijinal ismini bulamadım ama İran’da özellikle şeker bayramında yapılan bir hamur işiymiş. Tabii tarifi bayramdan önce vermek istedim ama bugünü beklemek gerekti :-)
YAPILIŞI
Un, yağ ve şekeri yoğurun. Sonra içine gül suyunu ve suyu ekleyerek sert bir hamur elde edecek şekilde yoğurun. Gül suyu yerine portakal çiçeği suyu da kullanılabileceğini okudum, gül tadı sevmeyenler için alternatif olabilir. Hamuru folyoya sarıp bir süre buzdolabında bekletin.
Çekirdeklerini çıkardığınız hurmaları dilimleyin ve tereyağında kavurun. Hurmalar soğuyunca hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. Elinizle bastırıp ortasına hurmaları koyun ve yuvarlayın. (Bendeki tarifte yarım ay şeklinde tarif ediyordu, dilerseniz öyle de yapabilirsiniz) Kenarlarına çatalla bastırarak şekil verin. 180 dereceye ısıtılmış fırında yarım saat kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Etiketler:

15 Comments:

Blogger Sibel said...

Tuğçecim çok güzel olmuş kurabiyelerin! Ellerine sağlık canım. Mmm, ısırınca hurma geliyor di mi:) Canım istedi valla şimdi..

12:44  
Blogger Doruk said...

Harika kurabiyeler, ellerine sağlık, Tuğçe.

13:20  
Blogger mom said...

kurabiyeler cok guzel gorunuyor, ic acici bir blog tebrikler..:)

14:44  
Blogger Tijen said...

tugçe'cik pek hos olmus gerçekten de.
güzellikler eksik olmasin yasamindan ve sen onlarin tadini her daim çikar lütfen.
tijen

21:15  
Blogger tugce:-) said...

Tesekkür ederim. güzel sözler, iyi dilekler duyarak bir sabaha başlamak ne güzel oluyor :)
sevgiler

09:43  
Anonymous Adsız said...

Portakal cicegi suyunu nerde bulabiliriz? Ilginc geldi de bana!

01:40  
Blogger tugce:-) said...

mine,
ben bizzat aramadım ama tahmin ediyorum büyük aktarlarda veya doğal beslenme ürünleri satan dükkanlarda bulabilirsiniz. internette gördüğüm klaicha tariflerinin çoğunda portakal çiçeği suyunun da kullanılabileceği notu düşülmüştü, belki onlar da gül suyunu zor buluyordur kim bilir ;)
denersen nasıl olduğunu bizimle de paylaşır mısın? ben de merak ediyorum aslında :)
belki tijen hanım bu konuda bize açıklama yapabilir, eminim o bu malzemeyi tanıyordur :)
sevgiler,

12:04  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Tugce,
Bu kurabiyenin ismi bence "mamul", ben Birlesik Ereb Emirliklerde yaiyorum ve burada hemen hemen ayni tarife 'mamul' deniyor, ve hurma ezmsi ile yapilir. Ozel de bir tahta mutfak aleti var, sekil verici, mamul onunla yapiliyor.
Ellerine saglik, ayrica siten cok guzel.

21:45  
Anonymous Adsız said...

unuttum, gulsuyu yerine 1 yemek kasigi tarcin kullanabilirsiniz.

21:55  
Blogger tugce:-) said...

elena cok tesekkurler bu bilgi icin, ben bir turlu bulamamıstım ismini :)

17:35  
Anonymous Adsız said...

sevgili tuğçe sitenle yeni tanıştığım için tarifini de yeni gördüm.ben kerküklü türkmen bir ailenin geliniyim.bu tatlıyı bizzat kayıvalidemle yaptım.adı külçe.

21:47  
Blogger tugce:-) said...

külçe'ye ingilizcede klaicha diye geçen bir kelime bulmaları oldukça anlamlı tabii :) teşekkürler arzu...

14:46  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar, bu hurmali kurabiyeyi ben taniyorum. Lüblanlilar ve arap kökenlilerin bir tarifi. Ama bu kurabiyegi bizim yörede yani Gaziantep ve Kilis`te herkez Ramazan Bayraminda gelen misafirlerine bu Kurabiye dediginiz asil ismi GEREBiC bunu ikram ederler. Icine genellikle hurma yerine bizde ceviz ve fistik bol oldugu icin bular konulur. Portakal cicegi suyu yerinede tarcin ve karanfil ilave edilir. Harika olur ve uzun süre kutularda saklana bilinir. Tarifi güzel yapmissiniz bayram geliyor hadi kolay gelsin

16:54  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:59  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:59  

Yorum Gönder

<< Home