07 Kasım 2005

PATLICANLI KÖFTE


MALZEMELER:
1 kg kıyma
Çekilmiş yarım ekmek içi
2 soğan (rendelenmiş)
1 yumurta
Kimyon, karabiber, tuz
1 kg patlıcan (küçük)
Sıvıyağ
200 gr taze kaşar peyniri

YAPILIŞI:
Kıyma, ekmek içi, soğan, yumurta ve baharatları yoğurarak köfte harcını hazırlayın. Patlıcanları soyup bütün olarak sıvıyağda kızartın. (Karnıyarık için hazırladığınız gibi). Patlıcanların saplarını folyoyla sarın.

Bir tabağa köfte harcından alıp yuvarlak olarak açın ve ortasına patlıcanı koyun. Patlıcanı ortasından bıçakla keserek içine kaşar peynirini doldurun ve sonra köfte harcını patlıcanın üstünü tamamen kaplayacak şekilde sarın. Tüm patlıcanları hazırladıktan sonra bir fırın tepsisine dizip (tepsiyi yağlamanıza veya üstüne sos dökmenize gerek yok)150 derecede yarım saat kadar (köfteleri pişene kadar) pişirin.
Patlıcanlı bütün yemekler gibi bu da benim favorilerim arasında. Hem göze hem mideye en iyi şekilde hitap ettiğinden misafirler için de çok uygun bence ;)
Afiyet olsun!

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Dilek... said...

Tugce, bu cok orijinal bir tarif. Cok hosuma gitti, mutlaka deniycem. Hemen aklima geliverdi, cesitli versyonlari: patlican yerine butun ve kizartilmis yesil carliston biber, serit seklinde dogranmis kirmizi biber, bol baharatli sarimsakli patates puresi... Hatta, niye olmasin, cok kucuk dogranmis et sote! Cok sevdim ben bu tarifi :) Tesekkurler!

21:36  
Blogger Yesim said...

Tuğçe,gerçekten de çok güzel bir tarifmiş bu,ellerine sağlık. Dilek'in dediği gibi değişik versiyonlar denenebilir,misafirlere güzel sürprizler yapılabilir,teşşekkürler...

22:22  
Anonymous Adsız said...

Ben patlicani cok severim, gercekten de her yemege ayri bir lezzet katiyo. Az once de patlicanlari firina koydum, patlican salatasi yapayim diye. Bunu da denicem tabii ki! Tesekkurler..

23:16  
Blogger tugce:-) said...

Evet, bu tarif insanda çeşitleme yaratma isteği uyandırıyor değil mi? ;) Ben de içine kaşarla beraber mantar koyarak denemeyi düşünüyorum.
Mine,
Bir arkadaşım "yemek dediğin patlıcanlı olur" dedi geçen akşam, çok hoşuma gitti. Ben de gerçekten patlıcanı çok severim.
Hadi bakalım, deneyenler çeşitlemelerini buraya da yazsın sonra :)
sevgiler...

11:00  
Anonymous Adsız said...

patlıcan yüzey kaplama malzemeleri
1. hindi füme
2. biftek
3. carpacio (balık/et)
4. somon füme (kızarında çok gözel oluyor permesan peynirle denedim. yalnız ben parmak patlıcan kullandım).

15:55  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:14  

Yorum Gönder

<< Home