29 Ekim 2005

CEVİZLİ EKMEK ve ZEYTİNLİ EKMEK


Malzemeler:
2 su bardağı beyaz un
1,5 su bardağı tam buğday unu
1 paket instant kuru maya
1,5 çay bardağı ılık süt
75 gr margarin
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz

Cevizli için:
1avuç ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın
Zeytinli için:
1 kahve fincanı ayıklanmış, dilimlenmiş zeytin
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı fesleğen

Yapılışı:
Unu eleyip mayayla karıştırın. Süt, margarin, şeker ve tuzu ekleyip yoğurun. Bundan sonra hamur ikiye bölünüyor, ben de yarısını cevizli yarısını zeytinli yaptım. Birine tarçın ve kırılmış cevizleri ekleyip yoğurdum. Diğerine zeytin, kekik ve fesleğeni ekleyip yoğurdum. Ekmek şekli verip yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin. Üstünü örtüp ılık ortamda 45 dakika kadar mayalanmaya bırakın. 170 dereceye ısıttığınız fırına koyup 30 dakika kadar pişirin. Ekmekleriniz hazır : ) Ben cevizliyi kayısı reçeliyle, zeytinliyi de peynir ve taze naneyle bir fincan sıcacık çayın yanında servis ettim. Bu da aşçının tavsiyesi olsun ; )

Etiketler:

7 Comments:

Blogger Tijen said...

senin ekmegin de harika olmus tugçe'cigim.
evde ekmek yapanlari gördükçe çok mutlu oluyorum çünkü ekmek kadar insani mutlu eden az sey vardir hayatta.
sana da bol bol mutluluk ani getirsin.
tijen

20:58  
Blogger Sibel said...

Nefis ekmekler bunlar nefiss! Cevizliyi hemen reçelle yemek istedi canım. Ellerine sağlık Tuğçe!

08:57  
Blogger tugce:-) said...

haklısınız, gerçekten evde ekmek yapmak çok büyük bir mutluluk veriyor.Sıcacık kokusunun yayılması, fırından çıkar çıkmaz dokundugunuzda elinizin ısınması... Ekmeğinizi istediğiniz şekilde, istediğiniz içerikle yapmanız... yani hayalinizdeki ekmeği yemek için tek gitmeniz gereken yerin mutfağınız olması... evde yaptığınız ekmeği sevdiklernizle paylaşmanın o tatlı mutluluğu da cabası.

10:16  
Blogger Burcu Özdoğan said...

SEVGİLİ TUĞÇE CEVİZ VE TARÇIN NE GÜZEL BİR FİKİR ELLERİNE SAĞLIK BEN DAHA HİÇ EKMEK YAPMADIM AMA BU TARİF ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR BENDE DENEYECEĞİM

12:10  
Anonymous Adsız said...

cevizle birlikte hurma çok güzel oluyor 2che ciğim. kayısı bulamamıştımda. Ben de sana alman ekmeği tarifi göndereyim. 6 ay yemesen bile küflenmiyorlar. hani haidi nin dedesinin hazırladığı peynir ekmek torbasında ki ekmeklere benziyor görüntüsü.

17:08  
Blogger tugce:-) said...

evet evet heidi'nin ekmeğinden isterim:) yakında halamın gönderdiği tarifle alman ekmeğini de yapar, buraya yazarım :)

20:29  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:17  

Yorum Gönder

<< Home