13 Ekim 2005

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ


Dün akşam kerevizin aldığı övgüler üzerine aslında çok klasik olan bu tarifi de yazmaya karar verdim. Çünkü bazen hiçbir ekstrası olmayan, anneannenizin yaptığı gibi olan bir tarifi bulmak düz siyah bir hırka bulmak kadar zor olabilir. Kadın veya erkek hepimizin hayatında hiçbir deseni, hiçbir özel modeli olmayan, dümdüz siyah bir t-shirt, hırka, kazak veya etek bulmak için çokça uğraşması gerektiğini öğrendiği bir gün olmuştur. Eh belki bu tarifi bulmak birilerine o kıyafet bulunduğunda hissedilenleri hissettirir :)
Malzemeler:
1,5 kg kereviz
2 havuç
2 soğan
1 çorba kaşığı un
Tane karabiber
3 kesme şeker
Zeytinyağı
Yapılışı:
Kerevizleri soyup istediğiniz büyüklükte doğrayın. Kereviz yaprağı inanılmaz lezzetlidir, o yüzden sakın onları atma yanlışına düşmeyin. Kerevizin sapını yaprakların hemen altından kesip (yani yaprakları sapı da duracak) yıkayın. Havuçları da kendi istediğiniz şekilde doğrayın. Soğanları yemeklik doğrayın. Hepsini tencereye aktarın. Tüm yemekler için geçerli olan önerim, yemeğin içindeki sebzeleri benzer şekillerde doğramanız. Göze daha çok hitap etsin diye… Unu bir bardak suda ezip yemeğe katın. Sebzelerin üstünü kapamayacak kadar su koyun. Tane karabiber, tuz ve kesmeşekerleri de ekleyin. Zeytinyağını isterseniz bu noktada ekleyebilirsiniz(ben öyle yapıyorum). Veya zeytinyağını çiğ kullanmayı tercih ediyorsanız, yemeğiniz piştikten sonra da ekleyebilirsiniz. Kerevizler piştiğinde (ateşte çok bırakırsanız yumuşarlar ve kolayca parçalanır hale gelirler) servis tabağına alın. Ben soğuk olarak servis etmeyi (ve yemeyi ;-)) tercih ediyorum.
Afiyet olsun.

Etiketler:

26 Comments:

Anonymous Adsız said...

Bu tarif annemin tarifinin aynısı, tek bir farkla..unu suyla değil, kerevizin miktarına göre 1 ya da 2 limonun suyuyla açıp eklerdi annem kerevize.. Bembeyaz ve çok lezzetli oluyor o zaman.. tavsiye ederim:)
Sevgiler
NUR SEYDAK

15:07  
Blogger tugce:-) said...

evet haklısın nur. ben de bazen öyle yapıyorum. bazen de böyle yapıyorum. bu yorumları okuyanlar keyiflerine göre ister limonlu daha beyaz kerevizler ister limonsuz kerevizler yapabileceklerini göz önünde bulundursun :))

15:24  
Anonymous Adsız said...

Portakal suyu da ekleyebilirsiniz su ve un yerine. Ayrıca kerevislerin yeşil saplarını da kullanabilirsiniz portakal suyu koyduğunuz zaman. Yaklaşık 3 adet portakal yetiyor.

17:04  
Anonymous Adsız said...

benim sormak istediğim ben kerevizin yeşil yapraklarını hep atarım , kereviz yapraklarını nasıl değerlendirebilirim

09:24  
Blogger tugce:-) said...

kereviz yapraklarını pek çok sebze yemeğine koyabilirsiniz. kereviz başta olmak üzere :) kereviz yapraklarını atmayıp dolabınızda saklarsanız, bir süre yaptığınız yemeklere ekleyebilirsiniz. tavuk, hindi yaparsanız olnlara da ekleyebilirsiniz ve dediğim gibi sebzelerin hemen hemen hepsine yakışır (patates, enginar, pırasa aklıma ilk gelenler). turşu yaparken kereviz yaprağı yine vazgeçilmezdir. eğer kurutma imkanınız varsa kurutarak saklarsanız çok uzun süre kullanabilirsiniz.

12:25  
Anonymous Adsız said...

tavuk kaynatirken suyuna kereviz yapraklarini 1 havuc ve 1 sogan ekleyip cok lezzetli tavuk suyu elde edebilirsiniz corbalarda harika oluyor.

06:01  
Anonymous Adsız said...

Maydanoz saplarını da tavuk suyuna atın,hem çok vitaminli,hemde lezzetli.Ayrıca her pişirdiğiniz et ve tavuk suyuna limon yada sirke damlatın böylece kemik içindeki vitaminler direk suya karışacaklardır.

00:04  
Anonymous Adsız said...

kereviz yaprakları şehriye çorbası veya pirinç çorbası gibi çorbalara da çok yakışıyor

13:35  
Anonymous Adsız said...

İlk defa kereviz yemeği yapmak için internette arama yaptım ve bu sayfadaki tarifi uyguladım.Ve sonuç mükemmel kendimle gurur duyuyorum:-P
Ama sanırım sizinle gurur duymalıyım:)),teşekkürler

20:51  
Blogger LALE65 said...

İlk defa zeytinyağlı kereviz pişireceğim, aslında çok severim, ama mutfak sevmem..arkadaşım harika yapar, bu akşam limonlu olarak deneyeceğim..Bu benim için Bir Milat 18.01.08 tarihini de atayım. ..:)

18:05  
Anonymous Adsız said...

ilk defa bu sayfadan tarifi alıp yaptım.ama nurun tarifi gibi limonlu yaptım.yediğim en nefis kereviz yemeği oldu.sonra sık sık yaptım..bu arada sayfa çok güzel gerçekten tarifler mükemmel..:)

18:48  
Anonymous Adsız said...

ben 2 adet portakal sıkıp suyunu eklıyorum çok azda portakal kabuğu deneyın harıka olur

16:09  
Anonymous Adsız said...

kereviz yemeene salca konulmazmı acep :p

16:35  
Anonymous Adsız said...

ben bunu yapacagım fakat benim babamın diyabeti oldugundan havuç ve benzeri sekerli yiyecekler yasak bide diyabetliler için kereviz tarifleri yazsanız çok memnun olurum..

sevgiler
zeynep

02:46  
Blogger tugce:-) said...

merhaba,
ben zeytinyağlı yemeklere salça koymam. ama bazı yörelerde koyulur. bu benim yaptığım ve beğendiğim şekli, salçalı hiç yapmadım :)

merhaba,
diyabetli bir tanıdığım omadığı için bu konuda pek bilgim yok. şeker ve havucu koymayabilirsiniz.onun yerine babanızın yiyebileceği bir gıda ekleyebilirsiniz. mesela domates yiyebiliyorsa, iki domates rendeleyebilirsiniz. yorumnlardaki gibi portakal koyabilirsiniz. havuç koymak mecburi değil, ben zeytinyağlılara hep havuç koyarım ama mesela babaannem her zaman koymaz. bence bu tarifi içinden şeker ve havucu çıkararak yapmanız durumunda hiç sorun yaşamazsınız. o durumda yorumlarda yazan şekilde limon veya portakal koymak bir tat verebilir. sevgiler,

12:53  
Anonymous Adsız said...

bence de güzel bir tarif ben beğendim

21:14  
Anonymous Adsız said...

sizin sitenize girerek bu tarife baktım çok güzel oldu çok teşekkürler..sade ve klasik tam benim istediğim gibi

14:45  
Anonymous Adsız said...

ayşegül

bende kereviz tarifinizi uyguladımm nefis oldu
eşim kereviz sevmez ama yedi ve cok beğendii
sayenizde cok teşkler
sitenizlede tanışmış olduğum sık sık ziyaret edicem:)

00:58  
Anonymous Adsız said...

kereviz yemeğini ilk defa yapıyorum kerevi hauç ve soğanı kavurmaya bırakıp int e bi bakiim dedim ve bu tarifi gördüm uyguladım umarım yapabilirim teşekkürler

14:06  
Anonymous Adsız said...

ben zeytinyağlı kereviz tarifini bu sitede öğrendim bu çok leziz ama kendi bilgilerinden bahsetmiş orda saçmalamılş.:)

17:23  
Anonymous Adsız said...

Şüpheyle denedim ve çok beğendim. Kerevizlerin kabuklarını kalın soymak ve toprak kokusunun gitmesi ve kararmaması için de limonlu suda bekletmek iyi sonuç veriyor. Özellikle egede, yumurtalı terbiye de koyuyorlar öyle de güzel oluyor çok

14:54  
Blogger KeBeRe said...

şu ana kadar hiç pişirmediğim ve anneminde pişirdiğini görmediğim hatta markette gördüğümde kokusundan rahatsız olduğum kerevizi, sevgilimin çok sevmesi ve diyet yapıyor olmamız sebebiyle tarifinize göre yaptım ve şu an pişmekte.tarifinizden farklı olarak unu sulandırırken içine yarım limon sıktım.umarım yarın akşam yemeğinde keyifli bir şekilde yiyeceğiz yemeğimizi:)
tarif için teşekkürler emeğinize sağlık...

21:34  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:29  
Anonymous Bilge said...

Kereviz yapraklarını yıkayıp kurutup bir poşet içerisinde derin dondurucuya koyarsanız tüm çorbalara özellikle de domates ve sebze çorbalarına ufalayıp(donmuş halde) bir avuç kadar ekleyebilirsiniz. Nefis oluyor.

20:08  
Anonymous Adsız said...

şerefsiz

19:18  
Anonymous Adsız said...

Gercekten bahsettigin duz, siyah hirka tadinda olmus. Tesekkur ederim, ellerine saglik. Klasikler ölmezmis, degil mi :)

15:20  

Yorum Gönder

<< Home