19 Kasım 2008

Doğumgünü Sofrası


Merhaba,
Uzun zamandır yazamıyorum. Bunun iki sebebi var. Biri, düğünden sonra aldığım kilolar sağolsun, sebze, salata ve ızgara dışında yemek pişirmemeye çalışmam. Hele kekler, pastalar, kurabiyeler, özellikle uzak durmaya çalıştıklarım :) İkincisi çok yoğun çalışıyor olmam. Ara sıra değişik tarifler denesem bile, resimlerini çekiyorum ama sonra eklemeye vakit bulamıyorum. Ama bir şeyler yazmak istedim yine de. Tabii hâlâ bu sayfaya gelip bakan kaldı mı onu bilemiyorum :)
Yukarıda gördüğünüz, doğumgünümde evde hazırladığım sofra. Gördüğünüz gibi sıcaklar yok. Arkadaşlarımı akşam çağırdım. Daha çok meze ve zaytinyağlı tarzı yemekler hazırladım. Açık büfe tadında :)
Masadakiler: Mercimek köftesi, Çerkez Tavuğu, Kuru Börülce Salatası, Tavuklu spiral börek, Zeytinyağlı Sarma, Makarna salatası, Fesleğenli Patates Salatası ve Kabaklı-Havuçlu meze.


Bunlar içinden sunmayı en sevdiğim patates salatası sanırım. Çaya misafir geldiğinde de güzel oluyor. Bildiğiniz patates salatası malzemeleri aslında. Ama patatesleri haşladıktan sonra, eziciyle veya çatalla ezerek püremsi bir hale getiriyorsunuz. Zeytinyağı, tuz, karabiber, sarımsak tozu ve limonu koyarak karıştırıyorsunuz. Ben içine bol fesleğen koyuyorum. Taze fesleğen ama. Fesleğen, dereotu, taze soğanı doğrayıp ezilmiş patetesin içine kaşıkla karıştırıyorum. Yani onlar ezilmeyecek içinde :) Sonra bir kek kalıbına streç film yayıyorum. Streç film kenarlardan epeyce taşsın çünkü patatesi içine koyarken aşağı çekiyor streç filmi. Patates karışımını içine koyup bastırıyoruz ve üstünü düzeltiyoruz. Buzdolabında 1-2 saat bekledikten sonra, servis tabağına ters çevirerek kalıptan çıkarıyoruz. Ben üstünü kırmızı biberle süslüyorum. Bildiğimiz patates salatasının farklı bir sunumu, böyle günlerde yemesi ve servisi de daha kolay oluyor.

Bir de kabaklı-havuçlu mezeyi çok seviyorum. Bu oldukça basit, çok çabuk yapılabilen bir meze. 1 kabak ve 1 havucu rendeleyip, zeytinyağı ve 3 diş rendelenmiş sarımsakla tavada kavuruyoruz. Suyunu çektikten sonra, 3-5 kaşık yoğurt, dilerseniz çok az mayonez ve tuzla karıştırıyoruz. İçine iri çekilmiş ceviz ve ince doğranmış dereotu da ekliyoruz. İşte meze hazır. Soğuk olarak servis ediyoruz. :)

Afiyet olsun!

Ah, bu da pastam :)

Etiketler:

4 Comments:

Blogger şeker pasta said...

Tuğçe ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler öncelikle... Sanırım uzun bir ara vermişsin, umarım bundan sonra seni daha sık aramızda görürüz. Masan da nefis görünüyor. Ellerine sağlık...

17:04  
Blogger tugce:-) said...

evet, maalesef uzun oldu ara. bunan sonra daha sık eklemeler yapabilmeyi umuyorum :)

23:32  
Blogger Nedir said...

Çok güzel bir doğumgünü ikramı. Banada beklerim kadincaweblog.com

13:52  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:20  

Yorum Gönder

<< Home