04 Temmuz 2008

SOĞUK YOĞURT ÇORBASI


Soğuk yoğurt çorbasını ilk olarak ilkokul öğretmenimin evinde yemiştim. Çok ama çok sevmiştim ve bir daha da hiçbir yerde denk gelip de yiyememiştim. Düğün davetiyemi götürdüğümde “Sizin bir yoğurt çorbanız vardı, hiç unutmuyorum onu” dedim. “Ah kızım kısmetinmiş” dedi. “Dolapta var.”
Yoğurt çorbasıyla ilişkim böyleydi. Zaten yoğurt çok severim. Yanında yoğurt yiyemeyeceğim hiçbir yemek olduğunu sanmıyorum. Tabii bu, öğretmenimin muhteşem yoğurt çorbasından değil. Bir yaz akşamı, evde çok yoğun çalışırken, hem serin hem de çabuk bir yemek hazırlama girişimim sonucunda ortaya çıkan, kendi uydurduğum yoğurt çorbası tarifi :)

MALZEMELER:
1 kg yoğurt
1,5 bardak su
1 bardak arpa şehriye
½ bardak haşlanmış nohut
Yarım demet nane
Yarım demet maydanoz
Zeytinyağı ve kırmızı pul biber

Şehriyeyi az sıvıyağda hafifçe kavurup üstünü biraz geçecek kadar su ekleyip kapağını kapayalım ve haşlayalım. Yoğurda su ve tuz ekleyip iyice çırpalım. Ben çok sulu sevmem, o yüzden cacığı da koyu kıvamlı yaparım bunu da öyle yaptım. İsterseniz biraz daha su ekleyebilirsiniz ama çok da sıvı olmasın, biraz kıvamı olsun. İçine haşlanmış nohut, şehriye, ince kıyılmış dere otu ve taze naneyi ekleyip karıştıralım. Servis ederken zeytinyağında kırmızıbiber kızdırıp üstüne gezdirelim. Ben zeytinyağında nane de kavurup üstüne koyuyorum bazen. O da yeşil yeşil güzel oluyor :)
Afiyet olsun...

Etiketler:

5 Comments:

Blogger Tijen said...

Tam bugünler için Tuğçe. Ne güzel!

19:20  
Blogger Bir Dut Masalı - nUnU said...

BİZLERDE YAZIN PEK SEVERİZ,UZUN ZAMANDIR YAPMAMIŞTIM,HATIRLAMIŞ OLDUM,TŞKRLR
NuNu

16:19  
Blogger Unknown said...

Tuğçe'cim iyi akşamlar bu bloğuna ilk ziyaretim sıcak günler için ideal bir çorba teşekkürler öptüm

21:54  
Blogger Hobi Sepeti said...

Benim de üniversitede bir arkadaşım yapıyordu bu çorbayı bir kez onda yemiştim,değişik bir çorba.Ellerinize sağlık.
sevgiler...

14:34  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:23  

Yorum Gönder

<< Home