10 Ağustos 2008

ŞEFTALİ VE LİMONLU KEK


Daha önce de yazmıştım sanırım, aslında benim mutfak maceramın başlangıcı keklerdir. Kek çeşitlemeleri yapmakla başladı her şey. Yapmayı ilk öğrendiğim, o zamandan beri keyifle yaptığım, hem de her zaman yeniliklere çok açık bir şey kek. Eh, ilk göz ağrısından vazgeçemiyor insan :) Hâlâ yeni çeşitlerde, yeni şekillerde kekler yapıyorum.

Bunu da bir gün misafir gelecekken, annem “Canım da kek istiyor, şöyle hafif, sade bir şey olsa” dediğinde yapmıştım. Hem görüntüsü hoşuma gitti, hem misafirlere güzel bir ikram oldu (zaten kek her zaman çay saatinin vazgeçilmezi), hem de annemin tam canının çektiği gibi bir şey olmuş.

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 bardak şeker
1,5 bardak yoğurt
1 bardaktan biraz az sıvıyağ
3 bardak un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 limon
1 şeftali

Malzemeleri yukarıdaki sırayla koyup karıştırıyoruz. Ben her malzemeyi koyduktan sonra karıştırmayı tercih ediyorum. Un, kabaram toz ve vanilini beraber eleyerek katarsanız daha iyi oluyor. 1 limonun kabuğunu rendeliyoruz ve yarısının suyunu sıkıyoruz. Kabuk rendesi ve yarım limon suyunu kek karışımına ekliyoruz. Yuvarlak tart kabının içini sıvıyağla yağlayıp, karışımı içine döküyoruz. Şeftalileri ve kalan yarım limonu dilimleyip, kekin dibine batmasın diye hafifçe altını unladıktan sonra üstünü süslüyoruz. 170 derece fırında yarım saat kadar pişiriyoruz. Aslında keklere bir pişirme süresi vermek çok sağlam değil bence. Üstü kızarıp, içine bıçak batırınca temiz çıkana kadar pişirmek gerekiyor.
Üstüne vişneli ve limonlu dondurma oyarak servis ettim ben. Vişneli-limonlu dondurma aynı kapta satıldığı için, dondurma kabından iki rengi de alacak şekilde dondurma kaşığını uzunlamasına hareket ettirerek dondurma topunun aldığınızda, iki renkli bir top dondurma oluyor ve görüntüsü daha hoş oluyor.
Afiyet olsun!

Etiketler:

4 Comments:

Blogger zarpandit said...

ahh ahh şeftali kadar güzeli varmıdırki her buldugum şeye sokuşturan ben ne kadar mutlu oldum bu kekei gorunce bilemzsinnn:):)

canım ellerine sağlık bebiş kurabiyelerin süperrrr! bence harik duruyorlarrrr! kutularıyla çok şirin olmuşş :)

18:54  
Blogger Bulbulunyeri said...

Canım,
ellerine sağlık.Görüntüsü çok estetik olmuş. Şeftali de içerisinde ne güzel bir tat vermiştir.
Sevgiyle kal.

16:29  
Blogger Rakunt ideas said...

Ellerine sağlık çok hafif görünüyor .

17:45  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:23  

Yorum Gönder

<< Home