18 Haziran 2008

PEYNİRLİ KEK VE ÇİÇEK KURABİYE

Yeni mutfağımda büyük keyifle yaptığım, ilk hediyeliklerim :) Bir küçük hanımın doğumgünü için yapıldı bunlar. Küçük prensesler çok sevdi :)



Çocukların doğum günlerinde onları mutlu edecek renkli şeyler olması hoşuma gidiyor. Bunlar da benim çiçek kurabiyelerim. Şeker hamuru süslemesi veya royal icing'le uğraşacak vakit olmadığında (bu sıcakta zaten zor oluyor süslemeler) hamuru renkli yaparak güzel sonuçlar elde edilebiliyor. Hem de dar vakitte bile küçükleri sevindirecek bir şey ortaya çıkabiliyor. Mesela ben önce sadece tuzlu keki yapmıştım ama sabah içime sinmeyince, öğlen 13:00'de olacak doğumgünü için kollar sıvayıp bu kurabiyeleri yaptım. Sonuçta hem benim için rahat etti hem çocuklar eğlendi :)
MALZEMELER:
1 yumurta
250 gram margarin
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un
Pembe-mor gıda boyası
Süslemek için:
Süsleme şekeri
veya
Toz şeker

Kalıpla kesilecek kurabiyelerin piştikten sonra çok fazla kabarıp şeklini kaybetmeyecek tarifleri olması gerekiyor. Bunu ilk kez denedim ve hoşuma gitti. Kurabiyeleri renkli veya gıda boyanız yoksa sade yapabilirsiniz, istediğiniz kalıpla şekillendirebilirisiniz. Gerçi pek çok markette çok uygun fiyata kalıplar var ama kalıp bulamıyorsanız bir bardağın ağzıyla da kesebilirsiniz.
Margarini oda sıcaklığına getiriyoruz. Kalıpla kesilen tüm kurabiyelerde olduğu gibi margarin ve şekeri iyice çırpıyoruz. Daha sonra un ve kabartma tozunu ekliyoruz. Bu arada esans vermesi için dilediğiniz bir lezzeti seçip kurabiyeye ekleyebilirsiniz. Limon veya portakal kabuğu rendesi, zencefil, tarçın gibi baharatlar, vanilin veya hazır esanslardan kullanabilirsiniz. Hamuru yoğurduktan sonra ikiye bölüyoruz ve iki yarısını ayrı renk gıda boyasıyla renklendiriyoruz. Çay kaşığının arkasıyla bir parça gıda boyası ve bir damla su koyarak hamura iyice yedirene kadar yoğuruyoruz. Bu tip hamurların soğuk olması rahat şekil almasında çok önemlidir. Hele bu sıcak havalarda, hamur yoğrulup renklendirildiği sırada iyice yumuşamış oluyor. Daha rahat açmak ve kesmek için streç filme sarıp yarım saat buzdolabında dinlendirmekte fayda var. Daha sonra tezgahı unlayıp hamuru açıyoruz ve kalıplarla kesiyoruz. Diğer renk hamurdan da çiçeklerin ortalarını yapıyoruz. 180 dereceye ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişiriyoruz. Hamuru renkli kullanıyorsanız üstlerinin kızarmamasına dikkat edin derim. Normal bir kurabiyede biraz kızarması daha hoş gözükürken renkli hamurların rengi bozuluyor. Kurabiyeleri fırından çıkarınca üzerine renkli veya normal toz şeker (isteğinize göre tarçın) serpiştirip soğumaya bırakıyoruz. Soğuduktan sonra servis tabağına alıp küçük hanımların huzuruna sunabiliriz :)


Peynirli kek. Bu, tuzlu olarak ikram etmeyi en sevdiğim şey. Yapması pratik ve yenmesi de rahat. Börek gibi çatal bıçak gerektirmiyor ve poğaça gibi tek tek yapmakla uğraştırmyor. Bir de ben tadını seviyorum, gerisi bahane :)

Malzemeler:

3 yumurta

1,5 su bardağı yoğurt

1 bardak zeytinyağı

3 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1 tabak ufalanmış beyaz peynir

Dereotu, nane, kekik, maydanoz (hangisini severseniz, ben hepsini koyuyorum)
2-3 taze soğan

Önce yumurtaları çırpın. Yoğurdu ve zeytinyağını ekleyip tekrar çırpın. Sonra unu eleyerek ekleyin. En son kabartma tozunu ekleyip çırpın. Çatalla ezdiğiniz peyniri, ince doğradığınız yeşillikleri ve taze soğanı ekleyip karıştırın.Yağlanmış kek kalıbına veya herhangi bir fırın kabına koyabilirsiniz. Üzerine susam veya dereotu serpiştirerek süsleyebilirsiniz. 200 dereceye ısıttığınız fırına koyup pişene kadar (kabaracak, üstü pişecek, çatal batırdığınızda kuru çıkacak) pişirin. Fırından aldıktan sonra soğumaya bırakın. Gerçi tadı ılıkken de güzel oluyor ama kekleri soğumadan kesmek pek iyi olmuyor. Soğuyunca dilediğiniz gibi keserek servis yapabilirsiniz.

Etiketler: ,

7 Comments:

Blogger zarpandit said...

cocuklar bazen yaptıklarına daha guzel iltifat ediyor sen ne dersin nefis diye atılan cıglıklar falan :)

15:31  
Blogger tugce:-) said...

evet, evet :) tepkilerini daha çok belli ediyorlar :)insan onlara bir şey yapınca en az onlar kadar mutlu oluyor :)

08:54  
Blogger Bir Dut Masalı - nUnU said...

peynirli keke uzanmak istedim ,ama ekran müsade etmedi :=)
vallahi tam çay saatindeyim.nede güzel olurdu,bir kaç arkadaşıda tabağın içine kattıkmı herhalde tadından yenmez olurdu.
ellerinize sağlıkkk.. SVGLR nUnU

14:15  
Blogger Hobi Sepeti said...

Annem de yapardı bundan hep tuzlu kek derdik,ne zamandır yapmıyor.Bu aralar ben de tatlıdan çok tuzlu yeme isteği var nedense.Kekin tuzlusunu görünce iştahım kabardı.Elinize sağlık harika görünüyorlar.

14:37  
Anonymous Adsız said...

merhaba canım, misafirim için tuzlu bişiler tarifi ararken senin peynirli kekini buldum ve hemen kolları sıvadım. acıkcası fırına koymadan önce hamuru ne kek ne de poğca kıvamında olmayıp ikisi arası bişi olunca:) biraz korktum, ''keşke''lere basladım. ama kekim az önce fırından cıktı, nefis gözüküyor, tepsiden cok kolay cıkıyor, keserken hiç dagılmıyor ve tadı da iyi. daha ne olsun ki... ellerine saglık:)

17:56  
Blogger tugce:-) said...

evet, kıvamı başta biraz garip görünüyor :) ama sonuçtan memnun kalmana çok sevindim. afiyet olsun :)

14:33  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:24  

Yorum Gönder

<< Home