04 Ekim 2007

Kitap Sobesi




Ne zamandır bloglar arası bir sobeleme oyununa katılmamıştım. Bizim Pastane’nin harika pastacısı Zinnur beni sobelemiş ve kitaplarla ilgili bir oyun olduğu için de isabet olduğunu düşündüğünü sitesinde belirtmiş. Ben de gayet sıkıcı ve yoğun bir gün geçirirken, her zaman en mutlu olduğum dünyanın kapılarından geçmek için bir bahanem oldu. Oyun şöyle; en yakınınızdaki kitabı alıp 187. sayfasını açıyorsunuz ve ilk cümleyi yazıyorsunuz.
Ben ilk olarak, en yakınımdaki kitaba gittim, fakat 187. sayfası yoktu :) Ben de kitaplığın önüne gidip rasgele bir kitap çektim. Hocam Çiğdem Dürüşken’in çevirisiyle Türkçe’ye kazandırdığı, Boethius’un Felsefenin Tesellisi isimli kitabı geldi. İşte 187. sayfanın ilk cümleleri:
“Ama bedeninizin özelliklerine ne kadar büyük değer verirseniz verin, şunu da bilin ki değer verdiğiniz şey üç gün ateşlenseniz hemen çözülüverecektir! Bütün bu söylediklerimi şöyle özetleyebilirim: Söz verdiklerini asla gerçekleştirmeyen ve bütün iyileri biraraya getirecek kadar mükemmel olmayan bu sahte değerler, çakıllı patikalar gibi sizi ne mutluluğa götürebilir, ne de kendi özlerinde sizi mutlu kılacak bir şey verebilir.”
Ben de ne zamandır sesii duyamadığımı Zuhal'i ve kitapları çok sevdiğini bildiğim Sibel'i sobeliyorum.

5 Comments:

Blogger zinnur said...

Tugce'cigim, genellikle birilerini sobelerken, endiseli oluyorum ama soz konusu sen ve bu oyun olunca, icim rahatti. Paylasimin icin tesekkurler.

13:12  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Mutlu bayramlar Tuğçe'ciğim.
Sevgiler,

09:24  
Blogger munevver said...

Tuğçe'cik, bayramın kutlu olsun.

Sevgiyle,
Nane Limon

09:50  
Blogger bir dilim bir tutam said...

TASINDIM! Tugce'cigim blogspota getim.Senide tabiki arkadas listeme aldim.Haber vereyim dedim.Beklerim
www.birdilimbirtutam.blogspot.com
Sevgiler

18:55  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:29  

Yorum Gönder

<< Home