08 Ocak 2007

KAKAOLU FINDIK KREMASIYLA SPİRAL KURABİYE


MALZEMELER:
1,5 su bardağı un
½ su bardağı kakao
½ su bardağı şeker
½ su bardağı fındık
100 gr margarin
1 yumurta
1 çorba kaşığı soğuk su
200 gr kakaolu fındık ezmesi

Ben bu kurabiyelerin önce görüntüsüne vuruldum :) Benim aceleyle çektiğim fotoğraflar çok karanlık olduğu için, sizin de yanda gördüğünüz resim benim gördüğümün aynısı. Kitaptaki bu resim, içinde yumuşak çikolatalı bir kısım olan ve benim garip bir şekilde hayranı olduğum spiral biçimine sahip olan kakaolu kurabiyeler gösteriyordu. Yapması da oldukça basit oldu. Bu tariften bir tepsi kadar kurabiye çıktı. 25-30 kurabiye arası çıkabilir. Kalabalıksanız iki katı ölçüyü yapmanızı öneririm. Ve çocuklar için de sopalı yapılması eğlenceli olabilir. Benimkilerin bir kısmı öyleydi Defne’nin hoşuna gitsin diye. Ama Defnecik henüz bunun farkını çözemeyecek durumdaymış, kurabiyeleri yalayarak yemeye çalışınca pek başarılı olamadı ve yüzünü buruşturdu :) Zaten bir-iki dakika içinde sopadan çekip çıkarmıştı:)
Dediğim gibi yapımı pek zahmetli değil. Un, kakao, şeker ve fındıkları robottan geçirin. Veya un, kakao ve şekeri eleyip içine çekilmiş fındık katabilirsiniz. (mutfak robotu olmasa da kurabiye yapabilme özgürlüğü korunmalı değil mi ;) ) Un karışımına margarini ekleyip yoğurun. Ekmek kırıntısına benzer bir hal alıncaya kadar yoğurun. Malzemeyi iyice birbirine yedirdiğinize emin olun. Üzerine yumurtayı ve soğuk suyu ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edene kadar karıştırın. Zamanınız varsa yoğurduktan sonra streçe sarıp yarım saat kadar buzdolabında bekletin. Sonra unlanmış zemine alıp 25x35 boyutlarında bir dikdörtgene elde edecek şekilde açın. Kenarlarını bıçakla düzeltip düzgün bir dikdörtgen elde edin. Üzerine kakaolu fındık kremasını sürün. (Ben kremanın üstüne biraz da çekilmiş fındık serpiştirdim.) Kısa kenarından başlayarak rulo şeklinde sarın. (Eğer hamuru rulo yapmakta zorlanacağınızı düşünüyorsanız, dikdörtgen şeklinde açtıktan sonra yağlı kağıt üzerine alabilir ve kağıt yardımıyla rulo yapabilirsiniz) Ruloyu yarım saat buzdolabında bekletin.
Tüm kurabiye tariflerin gördüğünüz bu buzdolabında bekletme işlemi hamurun ısınarak formunu kaybetmesini önlüyor ve düzgün biçimli kurabiyeler elde etmemizi sağlıyor.
Dolaptan çıkarınca birer santimlik dilimler kesin ve fırın kağıdı serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizin. 180 dereceye ısıtılmış fırında 10 dakika kadar pişirin. Fırından çıkarınca tepsiden hemen almayıp biraz soğumasını bekleyin.
Soğuk olarak servis yapın. Biraz dinlenince tadı çok daha güzel oluyor.
Hem çocukların hem de kakao düşkünü yetişkinlerin (ki ben kakaolu fındık kremasını sevmeyen pek yetişkin tanımıyorum ;) ) hoşuna gidecek kurabiyeler hazır.
Afiyet olsun!

Etiketler:

9 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba
kurabiye nefis görünüyor elinize sağlık.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

16:07  
Anonymous Adsız said...

Elinize sağlık

Çok güzel görünüyor. Yalnız merak ettim neden kısa kenarından sarmaya başlanıyor. Daha az kurabiye çıkmaz mı öyle olunca? Teşekkürler. Burçin.

10:59  
Blogger Tulosh said...

Çok güzeeeel çok lezzetli görünüyorlar.

11:00  
Blogger tugce:-) said...

hesna ve tulosh teşşekkürleerr :)
burçin,
ben de öyle düşündüm. ama farkettim ki uzun kenardan sararsan daha ince kurabiyler oluyor. kısa kenardan sarınca daha dolgun ve spiral şekli belirgin kurabiyeler oluyor. yani uzun tarfaından da sarsan, kurabiyenin eni daha ince olduğu için daha kalın dilimler kesmek gerekiyor, yine daha fazla kurabiye olmuyor :)

07:00  
Anonymous Adsız said...

Tuğçe Hanım,

Çok teşekkürler. Mutlaka deneyeceğim. Sevgiler.

12:23  
Anonymous Adsız said...

Burçin bu arada

yazmayı unuttum :))

12:24  
Anonymous Adsız said...

kurabiyeler nefis olmuş elinize sağlık yanında çayla yada kahveyle harikaa olur :)
www.pastacikiz.com
www.blogcu.com/susam

19:36  
Anonymous Adsız said...

Mrb,
kaç gündür kurabiye krizindeyim. bu tarif harika geldi en kısa zamanda denenecek ve sonuç size bildirilecek
sevgiyle

16:00  
Blogger tugce:-) said...

pastacı kız,
teşekkürler. çayla da kahveyle de iyi gidiyor gereçkten :) zaten çikolatalı, nasıl iyi gitmesin ki:)
yeşimcim,
aradıgın birşey bulmana çok sevindim. umarım kurabiye krizini yatıştırmaya yardımcı olur. sonuçlarını merakla bekliyorum.

10:47  

Yorum Gönder

<< Home