22 Aralık 2006

TROPİK KURU MEYVELİ KURABİYE



MALZEMELER:
125 gr margarin
1 bardak şeker
2 yumurta
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi
1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 bardak küçük doğranmış kuru meyve
(kivi, ananas, çilek, mango)

Mutlaka kuruyemişçilerin önünden geçerken gözünüze ilişmiştir. Rengarenk kuru meyveler… Ananas, kivi, papaya, mango… Bende bunlardan bir kavanoz vardı ama nasıl kullanacağıma pek karar veremiyordum. Kuru halleriyle tatları çok da çekici gelmiyordu. Geçen gün Sibel’le konuşurken denemeden öğrenemeyeceğimize kanaat getirdik ve bir kurabiye yapayım dedim.
Ben bu kurabiyelere içindeki meyvelerden dolayı “tropik kurabiyeler” diyorum ama tabii dilediğiniz kuru meyveyi kullanarak yapabilirsiniz.
Hamuru oluşturmak için tüm malzemeleri yoğuruyoruz. Ben küçük küçük kestiğim meyveleri hamuru yoğurduktan sonra içine atıp tekrar biraz yoğurdum. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle yuvarlıyoruz ve yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştiriyoruz. Tabii aralıklı dizmekte fayda var. Ben üstlerine biraz toz şeker serptim çünkü bizim evde kurabiyeler şekerli seviliyor. Siz tercih etmezseniz serpmeyebilir veya hindistan cevizi serpebilirsiniz. 190 dereceye ısıttığımız fırına koyup üstleri kızarınca alıyoruz.

Oldukça basit ve temel bir tarif. İçinde tropik meyveler… İkindi çayında iyi oluyor :)
Tabii süt ve kurabiye sizin için ayrılmaz bir ikiliyse size yandaki muzlu sütlerden ikram edeyim. Herhangi bir kağıt parçasından dilediğiniz şekli kesip bardağın üstünde tutun ve bir süzgeçle kakao serpin. Kağıdı kaldırdığınızda bir bardak sütten çok daha çekici göründüğünü göreceksiniz :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba ben bu kurabiyelerin tadını merak ettim,evde kuru meyve yok ama almaya değer mi..güzel oldu mu kurabiyeler...

22:19  
Blogger tugce:-) said...

süheylacım biz beğendik. meyveler tabii ki tazeleri kadar yoğun tatlara sahip değiller ama hoş bir tat veriyorlar ve kurabiyeyi yerken ağızına değişik dokular, tatlar geliyor. ama kuru incir, kayısı, üzüm gibi meyvelerle de yapılabilir ve öyle de çok güzel olur. hatta bu üçünü birden kullanırsan daha da güzel olur. belki bu arada diğerlerinden çok az alıp birkaç kurabiyede deniyebilir, beğenirsen bir sonrakileri onlarla yapabilirsin. :)
soruna cevap vereebildim mi bilmiyorum ama uamrım yardımcı olmuşumdur.

23:17  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

tropik kuru meyvalarla 2 yıl önce bir alışveriş merkezinde karşılaşmıştım. Ne işe yararki, ne olaki bunlar diye merak edip hepsinden azar azar alıp yemiştik. En çokda hindistan cevizi kurusunu sevmiştik. hiç aklıma gelmemişti kurabiye veya pastaya katılabileceği. ne güzel fikir ...

ellerinize sağlık

18:58  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:53  

Yorum Gönder

<< Home