16 Mayıs 2006

ZUHAL YALÇIN'IN ÇİLEK TARİFLERİ

bunlar da YE #10 için Zuhal Yalçın'ın göndermiş olduğu tarifler.

ÇİLEKLİ MUZLU KEK
3 yumurta
3 su bardağı un
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
İstenilirse 1 paket vanilya
2 adet muz
10-12 adet çilek
Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz,
Un, kabartma tozu, vanilya, sıvıyağ, sütü de ekleyip homojen bir hamur elde edene kadar çırpıyoruz. Keki homojen hale gelene kadar çırptıktan sonra küp küp doğradığımız çilek ve muzları da ilave edip bu aşamadan sonra tahta kaşıkla şöyle bir karıştırıp kek kalıbına hamurumuzu alıyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 45-50 dakika pişiriyoruz. Fırınımızın derecesini 150 dereceye indirip 10-15 dakika kadar pişirmeye devam edip fırından çıkarıyoruz.
Not: Kekin hamuru oldukça bereketli olduğundan ben büyük bir kalıp küçük bir silikon kalıp ve mekik kalıplarımı kullandım.


ÇİLEK RÜYASI
500gr çilek
1 poşet toz krem şanti
1 bardak soğuk süt
150-200gr sovayer bisküvi
1çay bardağı un
1 çay bardağı toz şeker
3 su bardağı süt
1paket vanilya
Süt, un, toz şeker, vanilyayı bir tencereye alıp muhallebi gibi pişiriyoruz bir kenara alıp arada bir karıştırarak ve de kapağını kapatarak ılınmaya bırakıyoruz. Diğer yanda 1poşet toz şanti ile 1 bardak soğuk sütü çırpıyoruz.
Ben yuvarlak ve derin bir borcam kullandım siz dikdörtgen payreks kullanabilirsiniz(sovayer bisküvim evde az kalmıştı onun için yuvarlak tabakta yaptım)
Sovayer bisküvileri sütle ıslatıyoruz. Payreksimizin tabanına diziyoruz ve krem şantimizin yarısını sovayerlerin üzerine alıp üstünü düzleştiriyoruz. Küp küp doğradığımız çilekleri kat kat oluşturduğumuz tatlımızın her katına serpiyoruz .Muhallebimizi de onun üzerine alıp düzleştiriyoruz, onun da üzerine kalan diğer krem şantiyi ekleyip üzerini çileklerle ve damla çikolata ile süslüyoruz (ben damla çikolatayı içine katların arasına da serpiyorum) ve dolaba alıp dinlendiriyoruz yaklaşık 3-4 saat sonra servis yapıyorum.


Çilekli Rainbow
3 kutu hazır jöle (Dr. Oetker muzlu,limonlu ve çilekli)
3 adet kivi
3 adet portakal (iri ise 2adet)
10-15 adet çilek
Süslemek için : Nane yaprağı, şekerleme
Yapılışı:
1 paket limonlu jöle üzerindeki tarife göre hazırlanır. Çay kaşığının ucu ile yeşil toz gıda boyası koyup karıştırın. Ben şarap bardaklarında yaptım, yapacağınız kaba küp küp doğradığınız kivinin üzerine hazırladığınız jöleyi tüm bardaklara eşit paylaştırın. Buzdolabına yerleştirip donana kadar bekleyin. Daha sonra muzlu jöleyi hazırlayın. Onun da içine sarı gıda boyası koyup karıştırın. Küp doğradığınız portakalları koyup eşit olarak paylaştırıp tekrar buzdolabına koyun.

O kat da donduğunda bu sefer çilekli jöleyi hazırlayın. Boya koymanıza gerek kalmıyor onun rengi güzel (bu arada sizler gıda boyası koymadan da yapabilirsiniz ben katlar belirginleşsin ve sunumu daha albenili olsun diye yapıyorum: muzlu jölenin içine muz koyabilirsiniz ya da herhangi bir meyve, evde portakal olduğu için ben portakal kullandım). Buzdolabında çilekli jöle de donduktan sonra arzu ederseniz sıkma torbası yardımı ile krem şantiyle jölelerinizin üzerini süsleyebilirsiniz. Ben bu sefer kremşanti koymadım ama daha önce hazırladıklarımda kullanmıştım.



ÇİLEKLİ PASTA
İçi için:
300 gr. çilek
İç kreması için:
1/2lt süt
3 yemek kaşığı un
4,5 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
Pandispanyası için:
3 yumurta
¾ su bardağı un
5 yemek kaşığı toz şeker
Pandispanyayı ıslatmak için bir miktar süt
Kaplaması için:
1poşet krem şanti
1 bardak soğuk süt
½ bardak içi çikolata dolgulu şekerleme (istenirse tamamen çilekle de kaplanabilir)
Yapılışı:
Süt, un, şeker muhallebi gibi tel çırpıcı ile çırparak pişirilir. Piştikten sonra vanilya konur, ağzı kapatılır ve ara sıra karıştırılır ki üzeri kabuk tutup pütürleşmesin. Muhallebi bir kenara alınır. Diğer taraftan yumurta ve şeker mikserle açık bir renk alana dek çırpılır. Mikserin hızı iki katına çıkarılıp 5-6 dakika daha çırpılır ve mikserin hızı düşürülüp un yavaş yavaş ilave edilirken karıştırmaya hiç ara verilmez. Kağıtla kaplanan fırın tepsisine alınır. Her yerine eşit yayılması sağlanır ve 200 derece ısıtılmış fırının üst rafında 10-12 dakika hafif pembeleşene kadar pişirilir. Fırından çıkarır çıkarmaz sütle iyice ıslatılır. Diğer yandan ılınan kremanın içine küp küp çilekler doğranır şöyle bir karıştırılır ve sütle ıslatılan pandispanyanın üzerine çilekli krema eşit yayılır ve bir kenarından sarmaya başlanır. Bir yandan da fırın kağıdı pandispanyadan ayrılır. Rulo oluştuktan sonra üzerine krem şanti hazırlanıp pasta kaplanır ve süslemesini yapılır.

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe Hanım,
etkinlik sona erdimi bilmiyorum ama mailim elinize ulaşıp ulamadığını merak ettim.

12:07  
Blogger Binnur A. Ö. said...

Sevgili Zuhal yine döktürmüş.
Bu arada merhaba Tuğçe,
bu ilk ziyaretim...
Sevgiler.

10:11  
Blogger Binnur A. Ö. said...

Sevgili Zuhal yine döktürmüş.
Bu arada merhaba Tuğçe,
bu ilk ziyaretim...
Sevgiler.

10:11  
Blogger tugce:-) said...

merhaba pepita,
zuhal hanımın tarifleri gerçekten insanları etkilemek ve gozlerine inanamamalarını sağlamak için birebir di mi? hele o rengarenk kuplar... benim de aklımdalar.

15:20  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:26  

Yorum Gönder

<< Home