06 Haziran 2006

FIRINDA TAZE SOĞAN MÜCVERİ



Evde birçok taze soğan olunca bunlarla neler yapılabileceğini düşünmeye başladım. Sonuçta "kendini muffin sanan fırında mücver" çıktı ortaya.(Resim pek iyi değil ama sofrada gayet güzel gözüktüklerine garanti verebilirim ;) )

MALZEMELER:
1 demet taze soğam
2 kaşık un
2 yumurta
2 kaşık labne peynir
1 dilim beyaz peynir
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 kaşık zeytinyağı
Maydanoz, dereotu
Tuz, karabiber

Aslında mücverden kabağı çıkarıp taze soğan ekledim, bir de fazladan labne peynir koydum. Elimin altında olduğu için kullandım ve fırında yapıldığı için de hoşuma giden bir sonuç oldu ama yoksa kullanmayabilirsiniz.
Taze soğan, maydanoz ve dereotunu ince ince doğrayın.
Bir kapta yumurta, un, kabartma tozu, peynir, tuz ve karabiberi karıştırın. Doğradığınız soğan, maydanoz, dereotunu ekleyin. Ben kızartma yapmak istemediğim için fırında pişirmek istedim ama bir tepsiye yayıp dilimleyerek yemek de çekici gelmedi. Kızartmayacağım için biraz zeytinyağı ekledim. İsterseniz bu karışımı kızgın yağa kaşıkla dökerek kızartabilirsiniz de...
Bense muffin kalıplarına paylaştırdım ve orta ısılı fırında pişirdim. 15-20 dakikada hazır oluyor. Kalıplardan çıkarıp sıcakken servis yapmanızı tavsiye ederim.
Ben artık sıkça yapıyorum. Hem bitmeyen taze soğanları değerlendiriyor, hem sevimli oluyor. Ayrıca kızartmanın hem sağlık hem de uğraştırma bakımından olumsuz etkilerinden kurtuluyorsunuz :)
Umarım dener ve beğenirsiniz :)

Etiketler:

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

mrb,güzel bir tarif,ellerinize sağlık,sevgimle kalın....................PERUZE

12:12  
Blogger tugce:-) said...

tesekkurler peruzei umarım begenirsin

19:18  
Anonymous Adsız said...

merhabalar,ir suredir sayfanizi takip ediyorum,guzel seyler yapiyorsunuz masallah.bende kisa bir sure once sayfa hazirladim,sablonumu sizin sablonunuzun aynisini sectim fakat birseyler ekleyince baslik alta kaydi ve yukari cikmiyor.yani sizin benim kucuk mutfagim yazan yer,siz boyle bisey yasadinizmi,neden olabilir

12:38  
Blogger tugce:-) said...

merhaba,
oncelikle takip ettiğiniz ve beğendiğinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. insanın hoşuna gidiyor :)
blogunuz hayırlı olsun, umarım dilediğiniz gibi olur.
sorunuza gelince dediğiniz gibi bir sorun yaşamadım. az once template'e girip baktım neden boyle bir sourn olabilir diye birşey bulamadım. title-description yazan yerin üstüne yanlışlıkla birşey kopyalamış olabilir misiniz? belki o yüzden yazı aşağı kaymıştır. daha çok yardımcı olabilseydim keşke, umarım kolayca cozulur sorun.
sevgiler

15:18  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:25  

Yorum Gönder

<< Home