30 Mayıs 2006

KOLAY PİZZA


MALZEMELER
2 yufka
2 kaşık salça
½ şişe soda
Zeytinyağı
Kekik, fesleğen
4 sosis
1 domates
2 yeşil biber
(veya pizzanızda istediğiniz malzemeler)
1 bardak kaşar peyniri rendesi

Bu pizzayı annem bir arkadaşına gittiğinde yemiş ve bir pazar günü balkonda çay keyfinin yanına iyi gider deyip tarifi denemeye karar verdik. Önce pek ihtimal vermedim yufkadan, bu şekilde yapılan bir tarifin pizza gibi olabileceğine. Ama sonuç şaşırtıcıydı. Acil bir şeyler hazırlamak gerektiğinde akılda olmasında fayda var :) Zira son dilim için epey micadele verildi ;)
Yufkaları şeritler halinde kesin. Ve yağladığınız fırın tepsisini dolduracak şekilde yayın. 2 yufka yetmez diye düşünmüştük ama bizim tepsiye tam geldi. Üzerine istediğiniz pizza malzemelerini koyun. Biz sosis, soğan, biber ve yuvarlak dilimlenmiş domatesler koyduk. Bir kapta salça, zeytinyağı, soda, baharatları karıştırıp malzemelerin üstüne gezdirerek dökün. En üstüne rendelenmiş kaşarı yayıp fırına verin. Isını ve süresini not almadım ama 180 derece fırında yarım saatte pişer tahminimce. Eh fırından çıkan kokular ve fırın camından bakınca görünenler biraz ipucu verir sanırım :)

Etiketler:

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe, bizde bu haftasonu annemle ekmekçiden hazır mayalı hamur alarak hazırladık pizza. Domates rendeleyip,az biber salçası, tuz ve karabiber ile hazırladığımız karışımı ince bir şekilde tepsiye yaydığımız hamurun üzerine döktük. Üzerine rendelenmiş kaşar ve onun da üzerine sucuk, mantar,domates biber koyarak hazırladık. Bu şekilde de çok güzel oldu. Yufka yerine hazır mayalı hamur almak da ayrı bir alternatif olabilir diye yazmak istedim.
Ellerinize sağlık.
Naile
http://www.blogcu.com/aintabsofrasi/

18:19  
Blogger Burcu - Mutfak Camı said...

Kolay pizzeyi dün akşam denedim ve bugün bloguma yazdığım yazıda da bahsettim. Şüpheliydim yapmaya başladığımda ama sonuç çok güzel oldu. Ellerinize sağlık.

11:00  
Blogger tugce:-) said...

merhaba naile,
hazır ekmek hamuru benim pizza için en çok kullandığım yöntemdir, hatta hep kullandığımdır :) kolay ve lezzetli olur çünkü. yorumları görenler bu yöntemden de haberdar olur böylece, sağol.
burcu,
denediğinize çok sevindim. dediğim gibi biz de oldukça şüpheli başlamıştık yapmaya ama sonuç gayet iyi oldu. denediğin ve yazdığın için teşekkürler ve afiyet olsun :)

11:55  

Yorum Gönder

<< Home