16 Mayıs 2006

ÇİLEK LİKÖRÜ


Malzemeler:
1 kg çilek
750 ml votka
120 ml şeker şurubu
Çilekleri yıkayıp süzdükten sonra bir kaseye alın. Tadının çıkması için hafifçe ezin. Votkayı ekleyip karıştırın. Bir şişeye çubuk vanilyayı ve votkayla çileği koyup ağzını sıkıca kapayın. Işık almayan serin bir yerde üç hafta bekletin. Beklettikten sonra şişedeki karışımı çileklerin suyunu mümkün olduğu kadar sıkarak hafif ıslatılmış tülbentten geçirin. Tekrar şişeye alıp şurubu ekleyin.
Şurup için ½ bardak şekerle bir bardak suyu kaynatın. Soğuduktan sonra kullanın. Şurubu kendi damak zevkinize göre daha çok veya daha az ekleyebilirsiniz. 3-5 hafta kadar dinlenmeye bırakın.
Bu arada çilek doludaki içeceğin tadına bakmamak için kendinizi zor tutabilirsiniz ama ne kadar beklerse tadı o kadar oturur ve keskin alkol kokusu olan bir meyve karışımı olmasıyla likör olması arasındaki fark dinlenmesinde yatıyor diyebilirim.
Tabii likörün tadını asıl veren meyveler olacak. O yüzden öylesine aldığınız çileklerle değil gerçekten çok güzel çilekler bulup likörü öyle yapın. Özellikle Osmanlı çileğinin aromasını çok severim ben. Güzel meyveler seçerseniz soğuk kış akşamlarında yemekten sonra da çileğin yaza özgü tadını alabilirsiniz.

Etiketler:

15 Comments:

Anonymous Adsız said...

MERHABA TUĞÇE'CİM VE TÜM BLOG SAHİPLERİ BEN SİZLERE'MAMA EMEKTARLARI'DESEM KIZMAZSINIZ HERHALDE ÇİLEK YE ETKİNLİĞİ GERÇEKTEN MÜTHİŞ BİR ŞÖLENE DÖNÜŞMÜŞ DURUMDA HEPİNİZİN ELLERİNE YÜREĞİNE SAĞLIK SAYFAYA ŞÖYLE BİR GÖZATTIĞIMDA İÇİM AÇILDI NELER NELER YAPMIŞSINIZ UMARIM HERKESİN TARİFİNİ ÇİLEK BİTMEDEN YAPABİLİRİM TABİİ SONUCU DÜŞÜNEMİYORUM BU KADAR KISA ZAMAN DA BU TARİFLERİ UYGULAYIP YİYEBİLDİĞİMİ HERHALDE BENİ HASTANEDE ZİYARETE GELİRSİNİZ ARTIK:)))ASLINDA ÇİLEĞİN ÇOK HAFİF TADININ YANI SIRA BENİM GİBİ ALERJİK BÜNYELER DE KÜÇÜK BİRER BOMBA ETKİSİ YARATIYOR VE HERYERİM ŞİŞİP KABARIYOR AMA NE GÖRÜNTÜSÜNE NE KOKUSUNA NE DE LEZZETİNE DAYANAMIYORUM NEYSE AZI KARAR ÇOĞU ZARAR DEYİP SİZLER DEN RİCAM SİZ VE ÇOCUKLARINIZA YEDİRİRKEN ÇOK DİKKAT ETMENİZ...
SEVGİLİ TUĞÇE'CİM
BİZLERE EV SAHİPLİĞİ YAPARKEN SENİ EPEY YORDUK KUSURA BAKMA YAKINDA BENDE BİR BLOG OLUŞTURMAYI PLANLIYORUM O ZAMAN SİZLERE BU YORGUNLUĞU ÇOK HİSSTTİRMEMEYE ÇALIŞACAĞIM VE ARTIK SİZLERE YÜK OLMAYACAĞIM BENİ SAYFANDA AĞARLADIĞIN İÇİN ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM EMEKLERİNE SAĞLIK GERÇEKTEN ÇOK İTİNAYLA HAZIRLADIĞIN BELLİ SAĞOL İYİKİ ÇİLEK VARMIŞ, İYİKİ TUĞÇE VAR ,İYİKİ MAMA EMEKTERLARI VARSINIZ EN KISA ZAMAN ARANIZA KATILMAK İSTİYORUM O HALDE ÇOK YAKINDA GÖRÜŞMEK ÜZERE...
LEZZET DOLU SAĞLIKLI NİCE ETKİNLİKLERE
SEVGİYLE
ZUHAL YALÇIN

21:58  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler zuhal hanım, ne güzel şeyler yazmışsınız, mama emktarları da bence gayet sevimli :)
sizin blogunuzu heyecanla bekliyoruz, sanırım bu düşünceme başkaları da katılıyordur, ama o zamana kadar tarfilerinize sayfalarımızda yer vermekten memnun oluruz.
güzel sözlerinizi için tekrar teşekkürler

22:41  
Blogger incikboncuk said...

Çok güzel bir festival oldu. Hangi tarifi okuyacağımı şaşırdım. Bilgisayar başından her kalkışımda yiyecek tatlı bi şeyler arar oldum. Bu etkinlikte bizi misafir ettiğin için teşekkürler

22:47  
Blogger Sibel said...

Tuğçeciğim, harika bir evsahipliği yaptın canım, çok da emek harcadın, yoruldun ama değdi değil mi:) Herşey için çok teşekkürler, nefis bir etkinlik (festival!) oldu sayende.

Çilek likörü kadar hoş bir "son nokta" olamazdı ama, bayıldım tek kelimeyle! Votkayla aram hiç iyi değildir ama liköre dönüşeceği için sanırım alıp deneyebilirim:))
Sevgilerimle..

10:56  
Blogger gastronot said...

Sevgili Tuğçe,
Festivalin de, misafirperverliğin de likör tadında, yani nefisss. Herşey için teşekkürler. Sevgiyle kal.
bahar

11:41  
Anonymous Adsız said...

benim mutfağa yer verilmedi belki bakabilseydin bendeki tahinli katmeri görürdün ama ben yinede şekerli tahini daha çok severim
www.blogcu.com/sibelcan

14:10  
Anonymous Adsız said...

yukarıdaki mesaj size yanlışlıkla gitti o mesajı yazarken sizin mesaj box açılmış ve ben kaldığım yerden size yazmışım ama sizede yazacaktım zaten galiba benim mailim elinize ulaşmadı etkinlikleri zevkle takip ediyor ve elimden geldiğince katılmaya çalışıyordum ve bence güzel çilekli tatlar hazırlamıştım ama neyse. biraz moralim bozuldu yinede sevgiyle kalın

14:15  
Blogger İpek Kuscu said...

Tuğçe,en yoğun etkinlik seninle oldu.Ve çok da başarılıydın.Bunca tarifi ço kısa sürede bizlerle paylaştın.Likör ise mükemmel .Ellerine sağlık.Ayrıca tekrar teşekkürlerimi iletiyorum.

21:26  
Anonymous Adsız said...

Tuğçe Hanım,
iki kez mail atmama rağmen etkinlikte yer almamamın nedenini öğrenebilirmiyim acaba?

09:09  
Blogger tugce:-) said...

herkese merhabalar,
etkinlik gününün tümünü bilgisayar karşısında geçirmeye ayırdığımdan, 2. gün son eklemeleri de yaptıktan sonra biriken işlerimi yapmam gerekti ve bilgisayarın başına ancak şimdi yeniden oturabildim. dolayısıyla yorumlarınıza cevap vermem biraz gecikti. öncelikle hepinize güzel sözleriniz için çok çok teşekkür ederim.
incik boncuk,
aynı tatlı arama durumu bende de var, artık çilek görmekten bıkmışsındır diyenlere "yoo, hepsini yapmak istiyorum" dediğimde bana biraz delirmişim gibi bakıyorlar ama neyse ;)
sibelcim,
votka tadı kalmıyor likörde, ama dilersen likör yapmak için tekel bayilerinden alkol bulabilirsin. ama o zaman biraz daha bekletmeni tavsiye ederim.
gastronot,
memnun kladığına sevindim :)
sevgili sibel,
moralinin bozulduğuna inan çok üzüldüm. ama inan ki mailin elime geçmedi (hatta şimdi mailboxımı tekrar tekrar kontrol ettim ama yok) linkinden gidip tariflerine baktım bence de çok güzeller, ellerine sağlık. zaten gelen mailleri tariflerin güzelliğine göre sınıflandırarak yayınlamadım, haddim de değil. önemli olan güzellikleri paylaşmak. elime geçen tüm mailleri yayınladım. eminim yorumlara bakan diğerleri de linkine bakacaktır.ve tariflerinden faydalanacaktır.
çilek,
çok haklısın oldukça yoğundu, mail adresimde çilek diye ayrı bir bölüm açmıştım, içinde şu anda 84 mail var (tabii, sorular, düzeltmeler vs dahil).
emine hanım,
mailinize cevap yazmış ve elimden gelirse linkinizi son yazıya ekleyeceğimi bildirmiş, daha önceki mailinizin elime ulaşmadığını da söylemiştim. mailleri elime geç ulaşan diğer arkadaşlarımıza yazdığım gibi
etkinlik günü olan 15 mayısı bütün gün bilgisayar başında geçirmeme rağmen 2. gün mail atanları da kıramadım. uğraşıp emek veren kişilerin heveslerini kursaklarında bırakmak istemedim. ve elimden geldiği kadar süre başka birşeyle uğraşmamak koşuluyla herkesin tariflerini yayınladım. fakat sonra benim de günlük işlerime dönmem gerekti. ayrıca ikinci mailniz elime ulaştığında 17 mayıstı. yani etkinlik gününden iki gün sonraydı. yine de muhteşem görünen tatlılarınıza yer verebilmek istedim fakat zamanım el vermedi.

tariflerini yayınlayamaış olduğum kişileri üzmek, kırmak gibi bir amacım, ya da "bunu yayınlamayım" diye bir düşüncem hiç olmadı. eğer samimiyetime inanırsanız gerçekten çok zaman harcayarak elimden geleni yaptığıma inanın. bu kadar uğraştıktan sonra bazı kişileri de istemeyerek kırmış, moral bozukluğu yaratmış olduğumu öğrenmek de inanın beni çok üzdü.
elimizden geldiği kadar yaşamımızdaki güzellikleri paylaşma çalışıyoruz. ben de bunun için elimden geleni yaptım.
eğer yine de kırdıklarım olduysa sizlerden de özür dilerim.
sevgiler,

13:48  
Blogger vintage biscuit said...

denemiştim bunu ben ....süperr dimiii:))))))

10:43  
Blogger tugce:-) said...

evet, bence süper :) ben likör yapmayı ve kahvenin yanına koymayı çok severim.

17:35  
Blogger Şirin said...

Süper tarifler... Ben de "çilek ye" etkinliği logosunu sayfama koymuştum... Üstelik bir de tart yapmıştım ama çok bilindiktir diye yollayamadım... Şimdi abkıyorum da haksız değilim... Ne güzel tariflar var.. Bayıldım... Sayfanı belirterek bu güzelliklerden söz etmek istiyorum... Arkadaşlarımla paylaşmak istiyorum..Emeği geçen herkese sevgilerimi yolluyorum!
Bir diğer blogum:

http://www.blogcu.com/ikibin6/

Blog adresini de ekleyeceğim...

09:49  
Blogger Rakunt ideas said...

Merhaba Tuğçecim ellerine sağlık likörü deneyiceğim en kısa zamanda ...
Dha önce bu konuda sobelendin mi bilmiyorum ama SOBEEEEE
sevdiğiniz 5 blog???

11:01  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:25  

Yorum Gönder

<< Home