09 Mart 2006

DOĞUMGÜNLERİ VE GETİRDİKLERİ


Dün akşam, bu ay ne kadar çok sevdiğim kişinin doğumgünü olduğunu farkettim. Hep hayatımda önemli yeri olan, değer verdiğim, beni gülümseten kişiler. Aslında insanlar kendi doğumgünlerinde olmadıkları kadar sevinçli oluyorlar sevdiklerinin doğumgünlerinde, bir de bunu farkettim. Sanki bu ay karnavallar, kıyafet baloları, maskeli festivaller geçecek evimden. Öyle garip bir sevinç içimde... Yaşamımda olan bu kişilerin varlıklarını kutlamak, varlıkları için teşekkür etmek için bir fırsat doğumgünleri.
Bu ay kutladığım -ve kutlayacağım- doğumgünlerinin sahipleri çok farklı yaşlarda. Bir kısmı henüz ne olduğunu anlamadıkları bir kutlamanın tadını çıkarırken asıl kutlamayı henüz aileleri yapıyor; bir kısmı arkadaşlarıyla doyasıya eğleneceği kutlamalar istiyor, bir kısmı artık doğumgünlerini çok önemsemiyor... Ama herkes düşünülmekten, sevilmekten, kendisine özel birşey yapılmasından hoşlanıyor. Ve daha önemlisi ben onları gülümsetmekten hoşlanıyorum.

Bu kadar doğumgünü varken ben bir pasta yaptım mı, özel bir kutlama yemeği hazırladım mı? Hayır. Aslında ne zamandır mutfakta çok vakit geçirmiyordum. Bu haftasonu ise mutfağa girip hepsinin acısını çıkardım. Portakal reçeli, portakal şekeri, jöleli irmikli pasta, cevizli çikolatalı kek... Yemeklerle, kahvaltılarla hep özel günlermiş gibi uğraştım. Mutlu oldum :) Tarifleri sonra gelecek... Bir iyi haber de sonunda bilgisayarımızın dönmüş olması. Yine yaptıklarımı çekip, resimlerini koyabileceğim. Ne kadar küçük şeyler bunlar ama bugün neşeli olmamı sağlıyorlar.
Tabii yapamadığım doğumgünü pastaları sıralarını bekliyor. Martta doğumgünü olan ama bir araya gelemeyenler hep beraber bir kutlama yaparlar, bizim evde. Bu sefer pastalar, mezeler benden. İşte onların da tarifleri koyarım buraya.

Bu ay ilk doğumgününü kutlayan dünya tatlısı kuzenim Can Aleksander; ikinci doğumgününü kutlayacak olacak diğer kuzenim, birtanecik Çağla'm benimle aynı şehirde değiller. Onları da gördüğümde ağızlarına burunlarına bulaştıra bulaştıra yesinler diye minik pastalar yaparım artık :)
Herkesin doğumgünü kutlu olsun!
Yaşam her zaman kutlanmaya değer :)

1 Comments:

Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:35  

Yorum Gönder

<< Home