10 Ekim 2005

PEYNİRLİ&ZEYTİNLİ KEK


Ramazan ayında sahur sofrası hem keyiflidir hem de önemlidir. Tabii zaten zar zor uyanmışken hazırlanması kolay birşeyler ya da daha önce hazırlanan şeyler olmalı. Ben akşamdan birşeyler hazırlamayı tercih ediyorum. Favorim de peynirli, zeytinli kek. Hem içinde herşey var, hem de gerçekten tok tutuyor. Şimdilik fotoğraf ekleyemiyorum çünkü evdeki bitti :)
Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı yoğurt
1 bardak zeytinyağı
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
İstediğiniz kadar beyaz peynir ve çekirdeksiz siyah zeytin
Dereotu, nane, kekik (hangisini severseniz, ben hepsini koyuyorum)
Yapılışı:
Önce yumurtaları çırpın. Yoğurdu ve zeytinyağını ekleyip tekrar çırpın. Sonra unu eleyerek ekleyin. En son kabartma tozunu ekleyip çırpın. Çatalla ezdiğiniz peyniri, zeytini (artık marketlerde ayıklanmış, dilimlenmiş zeytin satılıyor, oldukça rahat oluyor) ve baharatları ekleyip karıştırın.
Kek kalıbına veya herhangi bir fırın kabına koyabilirsiniz. Tabii önce kabı yağlamak gerekiyor. 200 dereceye ısıttığınız fırına koyup kek gibi olana kadar (kabaracak, üstü pişecek, çatal batırdığınızda kuru çıkacak) pişirin. 15-20 dakikada oluyor.
Sabah sahurda hem tüm kahvaltılıklardan yemiş oluyorsunuz hem uğraşmıyorsunuz hem de tok kalıyorsunuz.
Afiyet olsun!

Etiketler: ,

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

aman ne güzel ben hemen yapayım şunu yarın. başka tarifler de isteriz. iyi ramazanlar.

00:45  
Anonymous Adsız said...

Tuzlu keklere bayilirim, denemem lazim! Hayirli sahurlar!

01:49  
Anonymous Adsız said...

Sahura denedim, cok guzel oldu! Esim de cok begendi. Yalniz 3 bardak yerine 2 bardak un kullandim ve beyaz peynir+zeytin yerine sucuk+kasar. Yine yapmayi dusunuyorum, tesekkurler!

16:56  
Blogger tugce:-) said...

begendiginize sevindim. zaten yemek yapmanın güzel yanı kendi damak zevkinize göre şekillendirince çıkıyor. sosis de güzel oluyor. bir kez de beyaz peynirli denemenizi öneririm, daha farklı bir yumuşaklık katıyor.
sevgiler...

22:12  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:30  

Yorum Gönder

<< Home