11 Ekim 2005

ISLAK KEK


Aile içinde ıslak kekim oldukça ünlüdür ;). "Hadi bize ıslak kek yap" isteklerini henüz geri çevirmişliğim yok. Geçen akşam canım çikolatalı bir şeyler yemek istedi ve ben de bunu yaptım.

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
1 paket kakao
1 bardaktan 1 parmak eksik sıvı yağ (veya isteğinize göre 150 gr. kadar eritilmiş tereyağı da kullanabilirsiniz)
3 bardak un
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1/2 bardak kırılmış ceviz içi

Üstü İçin
Hindistan cevizi ve ceviz

Hazırlanışı
Malzemeleri yukarıdaki sıraya göre tek tek ekleyip mikserle çırpın. Eğer eritilmiş katı yağ kullanıyorsanız ılındıktan sonra eklemeniz gerekir. Kakaoyu eklediğiniz zaman, yağ ve unu eklemeden önce karışımdan bir bardak alıp buzdolabına koyun. Sonra unu ve kalan malzemeleri ekleyin. Dikdörtgen, kare veya oval bir kabı yağlayıp kek karışımını içine koyun. 200 dereceye ısıttığınız fırına koyun.
Piştiği zaman fırından çıkarıp, biraz ılınınca servis tabağına ters çevirin. Soğumadan, ayırdığınız sıvı karışımı bir kaşıkla yavaş yavaş üstüne dökün. Soğuyunca ceviz ve hindistan cevizi serpin.
Ekstra çikolata sosu, krema veya dondurmayla servis edebilirsiniz. Dondurma koyacaksanız servisten önce biraz ısıtmanızı tavsiye ederim.
(Dilerseniz kek karışımının içine de ceviz, fındık vs. ekleyebilirsiniz.)

Afiyet olsun!

Etiketler:

12 Comments:

Anonymous Adsız said...

Sevgili Tugce, blog un hayırlı olsun. Ben bu ıslak keki hem cok severim hem de icindeki cig yumurta olayından huylanıp hic yapmam. Hele cocuklara hic yedirmem. Ama simdi aklıma geldi yumurtaları eklemeden sostan ayırsam olur mu acaba? ESRA

15:09  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Merhaba Tugce yeni blog'un hayirli olsun güzel paylasimlar diliyorum insallah..

Islak keki bende cok sevenlerdenim ellerine saglik:)

16:31  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Tuğçe blogun hayırlı olsun aramıza hos geldin ellerine sağlık ıslak kek cok güzel görünüyor

sevgiler
burcu

17:13  
Blogger tugce:-) said...

hepinize teşekkür ederim :)
esra benim bildiğim çikolata sosları da genelde yumurtalı tarifler, ben de bu durumdan biraz rahatsız olurum aslında. ama bunu sıcak keke dökünce o kadar rahatsız etmiyor.
yumurtasız sos yapmak istiyorsan aşağıda vereceğim sıcak sos tarifini kek soğuduktan sonra sıcak olarak üstüne dökebilirsin. Bu herşeyde kullanılabilecek bir sıcak sos tarifi. Senin için bir çözüm oluşturabilir diye düşünüyorum.

3 çorba kaşığı kakao
150ml krema
1 çorba kaşığı bal (bal yerine şeker de koyabilirsin)
30g tereyağı
Kakao ve kremayı bir tencereye koyup yüksek ateşte pişiriyorsun. Krema ısınana kadar karıştırıyorsun. Sonra balı ekle ve tereyağını ekleyip eriyene kadar karıştırmaya devam et. Bu kadar :)

18:12  
Blogger Sibel said...

Merhaba Tuğçe, aramıza hoşgeldin! Blogunun sana mutluluklar getirmesini dilerim. Bundan sonra küçük mutfağında seni ziyaret edeceğim:) Bu ıslak kekten de isterim ama:))

10:57  
Blogger seyabb said...

Çok güzel görünüyor

09:55  
Anonymous Adsız said...

cnm bir bardak ayırın demişsin
bir cay bardagı mı bir su bardagımı?
biran önce yapmak istiyorum:)

12:02  
Anonymous Adsız said...

artı bir paket kakao ama nekadar yani farklı gramlarda paketler var off kafam karıstı ben daha yeni basladım yemek falan yapmaya kusura bakma

12:13  
Anonymous Adsız said...

tugce ben de artk aranızdayım ve yukarıda adsız adıyla gönderdigim soruları cvplamanı heyecanla bekliyorum cünkü aksam nişanlım geldiginde ona ıslak kek ikram edecegm:)

14:19  
Anonymous Adsız said...

kekimi yaptım 25gr lık kakao kullandım ve bütün ölcüleri su bar olarak aldım daha sogumadı umarım güzel olmustur.
TESEKKÜR EDERİM

17:12  
Blogger tugce:-) said...

merhaba emel,
umarım kek guzel olmuştur:) biz çok severiz bu keki. özellikle belirtilmeyince su bardağı olarak kullanılır genelde. aslında mümkün oldugunca detaylı yazmaya çalışıyorum ama işte böyle şeyler açıyor aradan bazen. iyi yapmışsın su bardağı yapmakla. bu keke ne kadar kakao koysan alır, büyük paket küçük paket fark etmez :) çok az olmasın yeter. su bardağıyla ayırdığına göre güzel olmuştur diye tahmin ediyorum.
afiyet olsun :)

13:05  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:29  

Yorum Gönder

<< Home