02 Aralık 2007

TİRAMİSU MİA :)



Aslen bir İtalyan tatlısı olan tiramisu’nun birçok farklı türü var. Dolayısıyla birçok tiramisu tarifi var. Kedidiliyle yapılanlar, kakaolu kekle yapılanlar ve herkesin kendinden bir şeyler kattığı çeşitlemeleri de var. Benim kullandığım tarif çok pratik. Her seferinde aynı sonucu vermesi bakımından garantili bir tarif. Tabii ki tiramisunun geleneksel yapılışı böyle olmayabilir. Ama bu şekilde yapınca benim damak zevkime çok uygun, ayrıca hafif bir tiramisu oluyor. Yarım saatte yapabileceğiniz bu tatlı, genelde misafirler ve ev ahalisinden de tam not alıyor ;)

Kakaolu pasta tabanı
200 gr labne peynir
2 yumurta sarısı
4 çorba kaşığı un
2 çay bardağı toz şeker
½ lt süt
1 bardak sütlü neskafe (soğuk)
1 kaşık konyak
1-2 kaşık kakao

Muhallebisi için; süt, yumurta sarısı, un, şeker ve labneyi iyice karıştırın. Karışımı ocağa koyup karıştırarak pişirelim. Muhallebi boza kıvamına geldiğinde olmuş demektir. (Zaten rengi de bozayı çağrıştırıyor.)
Bir fincanda sütlü soğuk kahve hazırlayalım. Kahvesini biraz bol tutmak, tiramisunun tadını güzelleştirecektir. Bu karışıma konyağı da ekleyelim. (Damak zevkinize göre arttırabilirsiniz, ama çok baskın konyak tadı olmamasına dikkat etmek lazım.) Kakaolu keki servis tabağına alıp kahve karışımıyla ıslatıyoruz. Üstünü muhallebiyle kaplıyoruz. 10-12 kişilik bir pasta tabanı kullanıyorsanız, muhallebinin yarısını koyabilirsiniz. Kalın bir muhallebi tabaka olması gerek. Pastanın üstünü de kahveyle ıslatıp, üstüne kapatalım. Kalan muhallebiyi de patanın üstüne (yine bolca) sürelim. Genelde pastalarda olduğu gibi etrafını kaplamıyoruz. Sadece ortasında ve üstünde krema oluyor.
Tiramisumuz hazır. Buzdolabına koyup soğumaya bırakıyoruz. Soğuyunca, üstünü kakaoyu bir süzgeç yardımıyla serpiştirerek tamamen kakaoyla kaplıyoruz. Soğuk olarak servis ediyoruz.
Afiyet olsun!

Etiketler:

8 Comments:

Blogger Unknown said...

Tuğcecim merhaba
Evet seninde dediğin gibi bir çok tiramisu tarifi var ve bunları genişletmek mümkün bende en son yaptığım tiramisuyu fındıkla tatlandırmıştım...Ellerine sağlık...

11:18  
Blogger tugce:-) said...

mmh, fındıkla da çok güzel olmuştur, ben de bazen ceviz veya badem koyuyorum ;).

01:02  
Blogger Tijen said...

Sevgili Tuğçe,
Güzel lezzetlerini özlemişim!

04:00  
Anonymous Adsız said...

merhaba Tuğçe, mamamiaaaa diyerek hayranlığımı belirtip gidiyorum :)))

Bu sırada sayfamdaki blog manşete yeni yazdığınız yazıların başlıklarını eklerseniz diğer arkadaşlarda sizden haberdar olabilirler. Sizi orada görmek beni çok sevindirecektir..

www.misssgibi.com

15:04  
Blogger pastacı cafe said...

ellerinize sağlık nefis gözüküyor bende tiramisu tariflerini çevirerek eklemeler yaparak değişik hallere getiriyorum.ziyaret etmek isterseniz;PASTACI CAFE. SENA

22:39  
Blogger Melek* said...

en sonunda banada yaptırıcaklar hemen her sitede görüyorum tiramisuyu ellerine sağlık seninkide biri içim suuu

00:18  
Blogger bir dilim bir tutam said...

TUGCECIGIM SENIN VE AILENIN BAYRAMINI KUTLUYOR TÜM SEVDIKLERIN ILE DAHA NICE NICE MUTLU BAYRAMLAR GECIRMENI DILIYORUM

10:43  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:28  

Yorum Gönder

<< Home