15 Mayıs 2006

YE #10 -1

Festival alanımız kuruldu, tatlılar masalara yerleşti. Şimdi başlayalım masaları gezmeye. Neredeyse herkes birden fazla tarifle gelmiş çilek festivaline. Tabii konu çilek olunca insan kendini tutamıyor, sürekli yeni tarifler yapılıyor. Ben de her masadan bir lezzetin resmini koyarak sizlere rehberlik edeyim dedim, umarım gezinizden memnun kalırsınız, ben çilek kokuları içindeki bu lezzetlerden kendimi alamıyorum.
İlk olarak Lauven/Belçika’dan bizlere çilekli kokotoplar gönderen Evren’in masasındayız. Masaldan kaçmış gibi duran pembe sevimli lezzet topları var tepsisinde.

Bu hafif yaz tatlısının tadına baktıktan sonra Şule’yi görüyoruz. Kanada’dan çikolatalı çilekli tart getirmiş bize.
Yaz-kış mutfağı çileklerle süslü olan Sibel de üç tarif hazırlamış bizler için.Çocukların çok seveceği çilekli milk-shake, yaz aylarında kilolar dikkat edenlerin hoşuna gidecek olan ahududu soslu çilekler ve bir dilim almadan duramayacağımız çilekli gataeu’yu getirmiş İngiltere’den...

Şimdiyse çiçeklerle bezeli masasında Tijen, “Meyve Ağacından Hikayeler” kitabındaki iki lezzeti paylaşıyor bizlerle. Bunca tatlının üstüne bahar sıcağında iyi gidecek bir içecek olarak çilekli şarabı ve çilekli tatlıyı tattıktan sonra ağaçlar arasında devam edelim festival gezimize.
Aramıza yeni katılan ve blogunun ismin bu ayın etkinliğinden alan Miss Çilek çilekli parfe, çilekli top bisküviler ve çilekli pankeklerle donatmış masasını.
Ona hoş geldin diyor, tatlıların tadına bakıyor ve çay saati geldiğinde İsviçre’den Hülya’nın yanına ilerliyoruz. Çilekli pasta ve kupta çilekli tiramisunun çekici görüntüsüyle selamlıyor bizi kendi köşesinde.
Yeşil pembe festival bahçesinde ilerlerken Nezaket’in Açık Büfe’sinde çilekli tartöletlerin yanına uğruyoruz.
Kır çiçeklerinin kokusuna karışan safran kokusuna ilerlediğimizde çilek sepeti, çilek ekmeği ve çilekli-muzlu cheese kekle Ankara’dan gelen Safran’ı görüyoruz.
Çilek ekmeğini incelerken gözümüze çarpan Çilekli mereng ve çilekli tartın tarifini almak için İstanbul’dan Ebru’nun masasına uğruyoruz.
Kıpkırmızı gelenciklerin arasında yürüdüğümüzde Burcu’nun masasına varıyoruz. Anneler günü için hazırladığı kalp şeklindeki çilekli kahveli kekinden ikram ediyor bize.
Masalsı pembeliğin hakim olduğu bu bahçede gezerken zaman ne çabuk geçiyor, daha gezecek ne çok masa, görülecek ne çok çilekli tarif var aslında. Ama şimdi kır çiçeklerinin arasına yatıp biraz dinlenelim. Sonra gezimize devam edeceğiz...

5 Comments:

Blogger İpek Kuscu said...

Sevgili Tuğçe,
herşey çok güzel gözüküyor teknik aksaklılar olsa da,ancak benim ve hülya'nın sayfasına geçilemiyor verdiğin linklerden,bir ara ona da bakarsan sevinirim.Ayrıca ,çok çok teşekkür ederim.Kolay gelsin.

14:18  
Blogger yemek vakti said...

Tugcecim,
benim e-mailimi aldinmi bu sabah?
Bende etkinlige katilmak istiyordumda. Bi bakarsan sevinirim.

Sevgiler

Arife

14:27  
Blogger tugce:-) said...

aldım bütün mailleri hiç merak etmeyin :) yalnızca şanssızlık mıdır bilmiyorum sabahtan beri bitmeyen teknik sorunlar yüzünden hiç bilgisayarın başından kalkamıyorum :( ama olsun, sonuçta güzel olacak ;)

15:13  
Blogger zinnur said...

SEvgili Tugce,
Herhalde simdiye kadar olan etkinlikler icinde katilimin en fazla oldugu bu seferkiydi. Tabii bunda herkesin sevdigi cilegi konu secmenin payi buyuk olsa gerek. Guzel evsahipligin (ve hizli rehberligin) icin cok tesekkur ederim sana. Yazilarini zevkle okudum ve cok guzel tariflerle karsilastim bu etkinlikte de...

18:48  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:28  

Yorum Gönder

<< Home