05 Şubat 2011

FIRIN SÜTLAÇ


Tüm kadınlar bilir, çiğ sütle yapılan muhallebinin tadı bir başka olur. Bir çiftlik bulunur, bakkalın, manavın filan bir akrabası vardır, oradan süt gelir, o sütle illa ki sütlaç yapılır. Önceki yazımda bahsettiğim çiftlikten çiğ süt alıp kullanmaya başlama serüvenimde, tabii ki ilk icraatlarımdan biri sütlaç yapmak oldu. Bir kısmını fırınladım, bir kısmını öylece bıraktım. İşte tarifi:

Malzemeler:

5 bardak süt

1 küçük parça damla sakızı

35 gr (1 küçük paket) pirinç unu

1 tepeleme tatlı kaşığı mısır nişastası

1 bardak şeker

1 çay bardağı pirinç

2 çay bardağı su

Önce pirinci suyla 10 dakika kadar haşlıyoruz. Yapışmaması için ara sıra karıştırmakta fayda var. Daha sonra üstüne sütü ekliyoruz. Bir kapta pirinç unu ve şekeri karıştırıp süte ekliyoruz. Biz çok şekerli yemiyoruz, çok şekerli seviyorsanız arttrabilirsiniz miktarı. Mısır nişastasını, topaklanmaması için biraz sütle eziyoruz ve onu da ekliyoruz. Damla sakızını da tenceremize atıyoruz. Küçük bir parça yeterli, sakızın aromasını hafifçe vermesi için koyuyorum ben. Orta ateşte karıştırarak pişiriyoruz. Kaynadıktan sonra altını kısıp 10 dakika kadar pişirmeye devam ediyoruz. Fırın sütlaç için, ısıya dayanıklı kaplara alıp (ben küçük güveçleri tercih ediyorum) üstleri aymak tutana kadar bekliyoruz. İçi su dolu fırın tepsisine diziyoruz ve fırının üst ızgarasını açarak üstü istediğiniz gibi kızarana kadar fırınlıyoruz.

Afiyet olsun:)

Etiketler:

9 Comments:

Blogger Oglak Kizlari said...

Yine ben.
Sütlaç krem gibi oluyor Aysun un sütü ile değilmi.
Immm. Benim süt dağıtım günüm Perşembe, bir an önce yarın olsa.

Ağzı sulanmış anne Çiğdem

13:37  
Blogger tugce:-) said...

evet, tadı çok güzel oluyor gerçekten :)

22:44  
Anonymous cinar pastanesi said...

Oğlum sütlacı çok seviyor, ben de sürekli yaparım.

11:24  
Anonymous yemek tarifleri said...

harika tarif.

04:17  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:32  
Blogger online mutfak said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

00:09  
Anonymous Catering Firmaları said...

çok güzel

11:12  
Blogger nuray said...

Cİğ sut kaynatmadan içine un nişasta koyup muhallebi deniycm.kesilirmi

16:54  
Anonymous empero servisi said...

teşekkürler.

17:39  

Yorum Gönder

<< Home