20 Ağustos 2009

PRENSES TATLISI


Bu tatlı pek çok yerde karşınıza çıkabilir. Fakat tarifleri hep farklı farklı. Bir arkadaşımızın evinde yemiştik, kardeşim askere gitmeden önce benden isteyince verilen tarifi denedim ama tutmadı. Sonra internette tarifler aradım, birkaç kez daha denedim ama ya sosu ya muhallebisi tutmuyordu. Çeşitli denemelerden sonra, kendi çıkarımlarımı da katarak tarifi tutturmayı başardım. Kardeşim askerden izne geldiğinde yaptım. Hepimiz çok beğenerek yedik. Yazın sütlü tatlıları daha çok tercih edenlerdenseniz bu tarifi deneyin derim. Tabii yazın yiyince muhtemelen kışın da canınız isteyecek ve yapacaksınız :)

Malzemeler:

Muhallebi için
1 litre süt
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı tepeleme un
2 yemek kaşığı buğday nişastası
1 yumurta
1 paket vanilin
1 kaşık margarin

Sos için
1 paket hazır toz çikolata sosu
2,5 su bardağı süt
40 gram(yarım paket) bitter çikolata

Muhallebi için margarin hariç tüm malzemeyi tencereyi alıp karıştırıyoruz. Bir çırpma teliyle malzemeleri iyice karıştırdıktan sonra muhallebiyi kısık ateşte sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Isınmaya başladığında bir kaşık margarini de ekliyoruz. Muhallebi pişip kıvamını alınca altını kapıyoruz ve mikserle birkaç dakika çırpıyoruz. Bir cam kaba muhallebiyi döküp buzdolabına koyuyoruz.
Sos için, hazır paketleri kullandım. Sosu paketteki tarife göre, 2,5 bardak sütle karıştırarak pişirdim. Sos ısınmaya başladığında içine bitter çikolatayı parçalayıp ekledim ve karıştırmaya devam ettim. Muhallebi dolapta biraz soğuduktan sonra sosu yapmaya başlasanız daha iyi olur. İkisi de sıcakken birbirlerine karışabilir az da olsa. Sos pişince, ara sıra karıştırarak birkaç dakika soğutup muhallebinin üstüne dökün.

Buzdolabına koyun. Tabii buzdolabında bir gece veya bir gün beklemesi en iyi sonucu verir ama daha kısa zaman için yapmaya karar verdiyseniz en azından 3 saat kadar soğumasında fayda var. Üstünü fındık, fıstık, ceviz, Hindistan cevizi gibi şeylerle süsleyebilirsiniz. Soğuyan tatlıyı kesip spatulayla tabaklara aktararak dilim dilim servis yapın. Kare veya dikdörtgen bir kap kullanırsanız, kare dilimler kesmeniz servis açısında kolaylık sağlar. Yuvarlak bir kaptan servis yapamayabilirsiniz, muhallebi ne kadar soğusa da yumuşak kalıyor.

Etiketler:

5 Comments:

Blogger NeReYe said...

bu tatlı brüksel muhallebisi diye de geçer, ailecek çok severiz :=) hem tanıdık hem değişik bir muhallebidir...
üzerinin sosu için çiğ yumurtalı alternatifler var ama çiğ yumurta ile risk almaktansa biz de sizin gibi hazır çikolata sosu kullanmayı tercih ediyoruz...
elinize sağlık.

10:04  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:15  
Blogger çiğdem said...

2 kez yaptım çok ama çok beğenildi
ama bence biraz daha katı olması gerekiyor
bunun için un mu takviye etmeliyim nişasta mı?

14:10  
Blogger tugce:-) said...

afiyet olsun :) biraz daha nişasta koyarsanız daha katı olur. un da aynı işi yapar ama nişasta daha çok katılaştırır.

18:33  
Blogger Unknown said...

guzel https://lfu.edu.krd/

10:23  

Yorum Gönder

<< Home