29 Haziran 2009

EN PRATİK PROFİTEROLLÜ PASTA


Profiterollü pastayı çok severim ama çok az yer güzel yapar. Her zaman da oralara gidip almak mümkün olmuyor. Kendin yapmak en iyi çözüm gibi geliyor. Ama pasta tabanı yapmak, profiterol toplarını, kremasını yapmak, içlerini doldurmak, sosunu ve pastanın kremasını hazırlamak gibi bir dizi iş gerekince bu da çok kolay gözükmüyor. Bunların hepsini yapmak epey meşakkatli. Ben de en pratik yoldan, tam da istediğim gibi olacak bir pasta hazırlamaya karar verdim. Bütün malzemeler hazır. Yalnızca birleştirmek ve damak zevkinize göre ayarlamak kalıyor size. Ben yaptım, çok memnun kaldın sonucundan. Yiyenler de epey beğendiler. Hem de hiç zaman harcamadan :)

Malzemeler

Hazır kakaolu pasta tabanı (3 katlı kullandım, 2 katlılar da olur)

2 poşet krem şanti

2 çay bardağı süt

1 kilo profiteröl (sosuyla toplarını ayrı koydurun)

1 bardak kabuksuz Antep fıstığı

Tabii bu malzemelerle pastanın nasıl yapılacağını anlamak için tarife pek gerek yok sanırım :) Ben profiterolü Carrefour’un pastan bölümünden alıyorum. Hem fiyatı uygun, hem tadı çok güzel hem de artık neredeyse hiçbir yerde yapılmayan bir şeyi yapıp, toplarla sosu ayrı kaplarda tutup, satarken birleştiriyorlar. Eskiden her yerde böyleydi. “Sosunu biraz bol koyun” derdik. Şimdi her yer hazır satıyor. Ama tabii her bölgede böyle yerler, belki mahallenin pastanesi bile olabilir.

3 katlı pasta tabanı kullandım ama bir katı o kadar inceydi ki ayırmak epey zor oldu. İki katlı da kullanabilirsiniz. İki poşet krem şantiyi iki çay bardağı sütle çırpıp buzdolabına koyuyoruz. Pasta tabanını servis tabağımıza koyup sütle ıslatıyoruz (her katı sütle ıslatacağız). Üstüne krem şanti sürüp, profiterol toplarını rastgele yerleştirdikten sonra üstünü tamamen kaplayacak şekilde sosundan döküyoruz. Ben profiterolde Antep fıstığına bayılırım. Bunun için soyulmuş Antep fıstığını bir süre suda bekletip, üstündeki kabukları rahatça çıkarabilirsiniz (tabii suda bekleyince tuzu da gidiyor). Üstüne biraz Antep fıstığı serpiştriyoruz. İkinci kata da krem şanti sürüp üstüne biraz Antep fıstığı serpiştirip biraz da sostan gezdiriyoruz. İki katlı pasta tabanı kullanıyorsanız bu aşamayı atlıyorsunuz tabii. Son katı da koyuyoruz. Üstünü krem şantiyle kaplıyoruz. Etrafına da yettiği kadar krem şanti sürüyoruz. Profiteroller biraz kalın bir kat yarattığı için tamamen kapatmaya çalışmaya gerek yok. Pastanın üstüne kekin çevresini kaplayacak şekilde profiterol toplarını diziyoruz ve çikolata sosuyla tamamen kaplıyoruz. Sosun kenarlardan akmasına izin verin. Çok düzenli değil de kenarlardan akan sos görüntüsü daha çekici oluyor. Yine Antep fıstığıyla biraz süslüyoruz ve dolaba koyuyoruz. Pastamız hazır. Bir süre (mesela birkaç saat) buzdolabında beklemesinde fayda var. Buzdolabından çıkarıp servis yapıyoruz. Afiyetle yiyoruz :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

3 Comments:

Blogger PASTA DANTELA said...

merhabalar organik sebze meyve araştıması için gezinirken sizin sitenize misafir oldum .mümkün olduğunca organik ürün kullanıyorum ..bu konu beni çok ilgilendiriyor ..çünki bize neler yedirdiklerini biraz araştırınca insanın yiyesi gelmiyor ve bu üretim şekilleri tehlikeli boyutlara gidiyor...profiterolü ben de çok severm ben kendim yapıyorum..hiç olmazsa içinde ne olduğunu biliyorum ..size de tavsiye ederim ..sizinde ellerinize sağlık...sevgi ile kalın...

20:59  
Blogger tugce:-) said...

ben de organik yemeye çok önem veriyorum. her şeyi evde yapmak benim için de çok önemli. ama ara sıra böyle kaçamaklar oluyor :)

18:44  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:16  

Yorum Gönder

<< Home