16 Aralık 2008

ELMALI ALMAN ESMER EKMEK


Ne zamandır canım şu Alman ekmeklerinden istiyordu. Hani büyük marketlerde olur, kahverengi ve dikdörtgen, epey tok bir ekmektir, içinde çekirdekler vardır. Hep çok çekici gelir bana. Ama ithal ürünler biraz pahalı oluyor, çok sık alınamıyor :) Bu sefer de alacağım tuttu, o kadar bakındım, bir türlü bulamadım.

UNO yeni çıkardığı ekmekleri gönderdiğinde, bez torbadan çıkan Alman Esmer ekmeğini gördüğümde nasıl sevindim tahmin edin. Ben bu ekmeği çıkardığını da görmemiştim, zaten arayıp duruyordum, çok iyi oldu. Tabii ilk işim sabah kahvaltısında üstüne beyaz peynir sürüp yemek oldu :) Sonraysa kafamda dolanıp duran mutfak perileri işe koyuldu. “Bununla ne yapılır, ne yapılır?” diye... Hafta sonu uyandığımda aklıma bu elmalı fikir geldi. Hafta sonu kahvaltılarına değişik şeyler koymayı severim, meyveli şeyler koymaya da özen gösteririm. Aklıma bu elmalı tarif gelince hemen yaptım. Seonucundan memnun kaldım, pratik ve sağlıklı tarifler herkesin işine yarar diye düşünerek, geldim, siteme yazdım :)


Malzemeler:

2 dilim UNO Alman Esmer Ekmeği

2 ekşi elma

2 kaşık tereyağı

1 çay kaşığı tarçın

3 çorba kaşığı toz şeker

Bir avuç ceviz

Süslemek için pudra şekeri

Elmaları soyup ince ince dilimliyoruz. Küçük bir tencerede tereyağını eritip elmaları içine atıyoruz. Bir karıştırdıktan sonra tarçın ve şekeri ekleyip pişiriyoruz. Suyunu salarda biraz çekene kadar pişirin. Çok yumuşayıp biraz dişe gelmesi benin daha çok hoşuma gittiği için elmalar iyice yumuşamadan ateşten alıyorum. İçine elimle irice kırdığım cevizleri ekleyip şöyle bir karıştırıyorum. Sonra bir dilimi 100 gr olan Alman Esmer ekmeğini dörde böldüm. Üstüne suyu varsa biraz ondan gezdirip, elma dilimlerini ekmeklere bölüştürüyoruz. Üstlerini cevizle ve dilerseniz biraz pudra şekeriyle süsledikten hızlı ve sağlıklı atıştırmalığınız hazır. Herkesin bayram sonrası rejim günlerinde, çaya, kahveye gelecek misafirlere vicdan azabı çektirmeyecek sağlıklı ve lezzetli bir tarif :) Biraz daha kalorinin sakıncası yok derseniz, önceden ekmeklere biraz tereyağı sürüp fırında hafif ısıtabilirsiniz. Ama ben bu ekmeği sade yemeyi de sevdiğim için öyle bir işleme gerek duymadım :) Bu ekmek size çok hita etmiyorsa, tadını ailece çok beğendiğimiz Rus Çavdarlı ekmek dilimlerini de bu iş için kullanabilirsiniz. O da diğerlerinden daha tok bir ekmek çünkü.

Afiyet olsun!

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

GÖRÜNÜŞ HARİKA HELEDE ELMA CEVİZ VE TARÇINDA GİRİNCE BU GÜZEL İKRAMA ELLERİNE SAĞLIK ENFES GÖZÜKÜYOR

20:16  
Anonymous Adsız said...

merhaba
Geçtiğimiz günlerde www.renklibloglar.com sitesi altında blogger bünyesinden çıkıp kendine alan adıyla daha profesyonel bir blog kurmak isteyenler için bir hizmet başlattık ,eğer sende düşünür isen yardımcı olmak isterim.Sitedeki iletişim kısmından bize kolaylıkla ulaşablirisin.

Referans bloglarımız
www.hayatintatlari.com
www.semraninmutfagi.com
www.kristalkelebek.com
www.pastardia.com

Hizmet bedelimiz 59 ytl dir.

13:38  
Anonymous İndirmeden Film İzle said...

indirmeden film izle sinema izle bedava film izle online sinema online film izle sinema filmi izle

23:26  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:19  

Yorum Gönder

<< Home