05 Kasım 2006

ACELE ELMA TALISI :)



MALZEMELER:
8 milföy hamuru
2 ekşi elma
1 kaşık tereyağı
1 kaşık portakal kabuğu rendesi
1 yumurta sarısı
Toz şeker, tarçın

Kışı severim, Kasımı özellikle severim. Yine de bu hasta olmama engel değil tabii. Bu sıralar az veya çok herkeste biraz hastalık, en azından bir parça kırıklık var gördüğüm kadarıyla. Maalesef bu hastalık işinden benim payıma biraz fazla düştü. Ama uzun zamandır canım elmalı bir tatlı yapmak istiyordu. Beş altı tane elmalı tatlı tarifine bakıp duruyordum sürekli, hangisini yapacağıma bir türlü karar veremediğim için hiç birini yapamadım :) Ama bu kadar bakınca resimlere, önüne geçilmez bir elmalı tatlı isteği içime işledi tabii. Geçen hafta da hastalanınca öyle bir tatlı, tart, kek vs. yapacak halim hiç kalmadı ama canım hâla istiyor. Ne yapacağız bu durumda? Dışarı çıkıp bir şey almak da aynı derece zor geliyor. Baktım baktım dolapta milföy hamuru, tatlı yaparım diye aldığım ekşi elmalar… Eh çok da uğraşacak halim yok. Sonuçta bu çıktı. Ve tadı da pek güzel oldu. İlla hasta olmak gerekmiyor, insanın zamanı olmayabilir, birden telefon çalar yarım saate sizde olacak bir misafir olur… Sonuçta acil durumlar için çok işe yarar bir tarif oldu. Hepinizle paylaşmak istedim. Milföy hamuru sayısı kadar küçük elmalı tatlınız olacak, ona göre sayıyı ayarlayabilirsiniz.
Ekşi elmaları soyup, çekirdeklerini çıkarıp küp küp doğrayalım. Bir tavaya tereyağını koyup elmaları çok dağılmayacak kadar pişirelim. Elmalarla beraber biraz portakal kabuğu da koymak güzel bir koku veriyor. Ben iki çeşit denedim, biri kare olanlar biri de rulo olanlar. Kareler oldukça basit. Milföy hamurunun üstüne elmaları yayıp üzerine tarçın ve şeker serpiyoruz. Süslemek içinde bir milföy hamurunu merdaneyle incelterek açıp kalıplarla şekiller ketim ve ortasına koydum.
Rulo olan için de milföyü merdaneyle açıyoruz. Bir dikdörtgenimiz oluyor. İçine elmayı koyup iki ucunu kapatarak rulo yapıyoruz. Kapadığımız yer tepsiye gelecek şekilde koyup üzerine bıçakla birkaç çizik atıyoruz. Üstüne yumurta sarısı sürüp yine tarçın ve şeker serpiyoruz. Eğer süs için küçük şekiller kestiyseniz onlara da yumurta sürmek iyi olur. Dilerseniz elmaya biraz da çekilmiş ceviz ekleyebilirsiniz.
İşte bu kadar. Altı üstü milföye tereyağında çevrilmiş elma koyup fırına veriyoruz yani. Elma zaten pişmiş durumda, milföy de oldukça çabuk pişer. Orta ısılı fırında milföy kızarana kadar pişirin. Sıcakken yemenizi tavsiye ederim, çok daha hoş oluyor.
Afiyet olsun!

Etiketler:

4 Comments:

Blogger limoncicegi said...

Sıcak sıcak ellerimde bile hisettim, sonra elma tadını. eline saglik

15:46  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler,
umarım acilbir tatlı krizinde senin de yardımına koşar :)

21:00  
Blogger Tijen said...

sonunda yavastan site komsularimi gezebilmeye basladim tugçe'cigim sana da bir merhaba demek istedim..
sevgiler,
tijen

21:25  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:12  

Yorum Gönder

<< Home