28 Ekim 2006

DAMLA SAKIZI ve FINDIKLI PASKALAYA ÇÖREĞİ



MALZEMELER:
2 yumurta
1 bardak ılık süt
½ bardak zeytinyağı
1 bardak şeker
3 tatlı kaşığı mahlep
1 paket instant maya (yaş maya da kullanabilirsiniz 10-12 gram kadar)
3-4 damla sakızı (veya 2 kaşık sakız reçeli)
Aldığı kadar un (ben 6 bardak kadar koydum)
Üstüne:
1 yumurta sarısı
50 gr çekilmiş fındık

Ne zamandır canım sakızlı paskalya çöreği yapmak istiyordu. Sonunda bir çok tarife baktıktan sonra (ne kadar çok farklı paskalya çöreği tarifi var inanamazsınız ;) ) kendi beğenilerime göre bir tarif oluşturdum. Mesela margarin yerine zeytinyağı koyup şeker, yumurta, mahlep gibi malzemelerin miktarını kendime göre ayarladım. Sonuçta beğendiğim ve beğenilen çörekler yapmayı başardım. Babamın adadan getirdiği sakız reçelini de kullanmak istediğim için onunla bir denem yaptım ve biraz damla sakızı ekledim. Elinizde ikisinden hangisi varsa kullanabilirsiniz. Bu oldukça sinir bozucu olabilen “aldığı kadar un” ibaresi bu tip tariflerde kaçınılmaz oluyor çünkü yumurtaların büyüklüğü, bardakların boyutu, unun cinsi çok fark yaratabiliyor. Bir de ben mayayla uğraşmamak için “instant maya” diye satılan çabuk maya diyebileceğimiz ürünü kullanıyorum, siz de kendi alıştığınız şekilde maya kullanabilirsiniz.
Yumurta, yağ ve sütü bir kapta çırpın. Sakız reçeli kullanıyorsanız onu da bu karışıma ekleyin. Büyük bir kaba un, maya,şeker, ezilmiş damla sakızı ve mahlebi koyup karıştırın. ortasını çukur yapıp sıvı karışımı dökün ve yoğurmaya başlayın. Ben başlangıçta 4 bardak un koyup hamur istediğim kıvama gelene kadar un eklemeye devam ettim. Hamurunuzun ekmek hamuru gibi sert olmaması gerekiyor. Elinize yapışmayacak kıvama gelmesi ama biraz yumuşak kalması gerekiyor. Şu meşhur “kulak memesi” kıvamındaki hamurdan biraz daha yumuşak olabilir. Şimdi hamuru mayalanmaya bırakma vakti geldi. Üzerini örtüp sıcak bir ortamda hamur iki katına çıkana kadar mayalanmaya bırakıyoruz. En az 1-2 saat dinlenmesi gerekir.
Paskalya çöreğine genel olarak örgü şekli verilir ama bu konuda tamamen özgürsünüz. Yapacağınız şekle göre hamuru parçalara bölmeniz gerek. Bu hamurdan 4 örgü paskalya çıkar ama ben 2 örgü yapıp bir de uzun örgü yaptım ve iki ucunu birleştirerek simit gibi bir şekil verdim. hamurdan portakal büyüklüğünde altı parça koparın ve bunları yuvarlayarak bir fırın tepsisine koyun. Fırın önceden 60 dereceye ısıtıp kapatın. Hamurları sıcak fırında 10-15 dakika kadar bekletip tekrar mayalanmasını sağlayın. Daha sonra üç hamur parçasını uzun şeritler haline getirip saç örgüsü gibi örün. Uzun bir örünüz olacak. Bunun iki ucunu birleştirerek simit gibi bir yuvarlak oluşturun.
Diğer üç parçanın her birini ikiye bölün. Böylece altı parçamız oldu. Bunlardan da şeritler yapıp aynı şekilde örün. Böylece iki tane alıştığımız biçimde örgülü çöreğimiz olacak. Üstlerine yumurta sarısı sürüp bolca çekilmiş fındık serpin. 170 derce fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 20-30 dakika pişirin.
Sonra evdekilerin fırından çıkan mahlep ve sakız kokusuyla delirmesini izlerken çayınızı demleyin ve çayın yanında afiyetle yiyin :)

Etiketler:

1 Comments:

Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:12  

Yorum Gönder

<< Home