19 Nisan 2012

Elmalı & Çam Fıstıklı Kek


2,5 yaşındaki oğlum, mutfakta benimle iş yapmayı çok seviyor. Özellikle elinde bir çırpıcı olacaksa :) Kek yapmak da en sevdiği. "Kek yapalı"m dediğinde "Neli yapalım, oğlum?" diyorum. Bugün elmalı kek istedi. Ve bunları yaptık. Tabii içine onun sevdiği diğer malzemeleri de ekliyorum bir şey pişirirken. Mesela çam fıstığı ve kuru üzüm onun ne sevdiği yiyecekler arasında. Böylece bu kekte de yerlerini aldılar.
Malzemeler:
2 yumurta
1,5 bardak şeker
1 bardak yoğurt
1/2 bardak sıvı yağ
2 bardak un
2 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 büyük ekşi elma
Bir avuç kuru üzüm
1/2 paket çam fıstığı

Malzemeleri sırasıyla ekleyip, her eklemeden sonra karıştırıyoruz. Dilerseniz şekeri bir bardağa kadar düşürebilirsiniz. Tatlılarda kullanılacak elmaların ekşi olması gerekir. Bu yüzden ekşi yeşil elma kullanıyoruz. Tüm malzemeler karıştıktan sonra elmayı soyup çekirdiklerini çıkararak kek karışımına rendeliyoruz ve üzümle fıstığı ekliyoruz. Kek kalıbına alıp 190 derecede 25 dakika kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun :)

Etiketler:

12 Comments:

Blogger Nasti said...

Oldukça güzel bir tairf..elmalı keke fıstığın yakışacağı hiç aklıma gelmemişti...deneyeceğim ;)

14:24  
Blogger online mutfak said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

00:08  
Blogger Unknown said...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor.Bende sizi bloğuma beklerim.
http://jakopapaganbakimi.blogspot.com

14:40  
Blogger Unknown said...

Bloğunuzda paylaştıklarınıza bayıldım. Nacizane benimde bir web sitem var ziyaretlerinizi bekliyorum. www.igorganizasyon.com

11:25  
Blogger seolara said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

12:00  
Blogger seolara said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

16:24  
Blogger seolara said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

22:27  
Anonymous tatyemek said...

çok güzel bir blogunuz var iyi çalışmalar

00:29  
Blogger Benim Mutfağım said...

Çok başarılı sayfa.Benim sayfama da göz atabilirsin😊

14:48  
Anonymous Diyet Yemekleri said...

ttşkler

19:15  
Anonymous diyetisyen said...

harikaa

14:57  
Blogger Unknown said...

"Bay Lee Ben (Kredi Görevlisi) ile tanıştırıldığımda, pazara ilk kez ev alıcısı olarak giriyordum. İhtiyaçlarım biraz farklıydı ve bana ön onay mektubumu göndermeden önce birçok sorum vardı , bunun ne anlama geldiği ve nelerin değişebileceği hakkında benimle konuşmak için aradı. Kendisini hemen hemen her saatte e-posta ve kısa mesaj yoluyla bana sundu, çok duyarlı ve bilgiliydi. O da çok açık sözlü, kapanış zamanı ve diğer ayrıntılar açısından beklentilerimin ne olduğunu ona açıkladım. Bu beklentileri karşılayacağını söyledi ama onları aştı. O kadar çabuk kapattım ki emlakçım ve satıcı elbette bu konuda heyecanlandı. Ancak bir alıcı olarak, süreçte kısa ve öz bir şekilde yürümekten memnun oldum. Ön onaydan kapanışa kadar yolculuk o kadar kusursuzdu ve kendimi şanslı sayıyorum çünkü internet hakkında korku hikayeleri duydum. Herhangi bir pazarda kredi arayan herkese bir kredi memuru Ben Lee iletişim e-postası: 247officedept@gmail.com & Whatsapp Numarası: + 1-989-394-3740 öneririm. Her şey elektronik olarak amaca uygun ve güvenli bir şekilde ele alındı ​​:) ”

12:27  

Yorum Gönder

<< Home