22 Kasım 2006

KAŞARLI BİSKÜVİ



MALZEMELER:
250 gr tereyağı
100 gr kaşar peyniri
2 yumurta
4 bardak un
1 kaşık tuz
Kırmızı biber/çörek otu

Evet çok yoğunum, evet uzun süre mutfağa hiç giremeyeceğimi hatta yemek yemenin bile bir zaman kaybı gibi görülebileceğini düşünmüştüm tarafımdan. Ama insana mutfakta olmak terapi gibi gelince, dolan kafasını rahatlatmak, stersi azaltmak için kendini mutfağa atıp ne zamandır yapmak istediği bisküvi tarifini yapmak ve ne zamandır denemek istediği kurabiye kalıplarıyla kesmek aklınıza gelebilen en dinlendirici şey olabiliyor. Biliyorum bazılarınız diyebilir ki “ya insan kendine o kadar zor zaman ayırdığı bir dönemde bunu mutfakta mı geçirir, niye daha fazla yorar kendini”. Haklısınız amma inanın ben birden neşeli ve rahatlamış biri oluyorum. Gerçi itiraf edeyim ki sonraki toparlama kısmı biraz canımı sıktı. Onu da yapacak bir olsa evde ne muhteşem olurdu :)

Aslında yapımı oldukça basit ve gördüğünüz gibi çok malzemesi de yok. Asıl tarifte bir yumurta diyordu ama benim hamurumu bir arada tutmaya iki yumurta yetti. Yumurtaların boyları burada önemli oluyor. Tarifte hamura bir yumurtanın sarısı konuluyor, eğer yumurtalarınız büyük boy veya çift sarılıysa buna sadık kalabilirsin.
Öncelikle oda ısısındaki tereyağıyla unu ve tuzu yoğuralım. Kaşar peynirini de rendeleyip hamura katalım ve iyice yoğurup hamurla bütünleştirelim. Daha sonra bir yumurtayı ve bir yumurtanın sarısını biraz çırptıktan sonra karışıma ekleyelim. Tekrar yoğuralım. Yumurtanın beyazını üstüne sürmek için ayırmayı unutmayın.

Hamurumuz artık hazır. Hafifçe unlanmış bir tezgahta ince bir hamur açalım. Milimetrik bir hesap veremeyeceğim ama ne çok enli ne de çok çok ince olmasın. Sanırım 4-5 mm gibi bir kalınlığı olacaktır. Çok ince olursa tahmin ederseniz ki hemen yanarlar ama bisküvi kıtırlığında olabilecek bir incelikte olması gerek. Dilediğiniz kurabiye kalıplarıyla veya bir çay bardağının ağzıyla hamurdan bisküviler kesip yağlı kağıt serilmiş veya yağlanıp un serpilmiş tepsiye dizin. Üstlerine yumurta aklarını fırçayla sürdükten sonra dileğiniz göre kırmızı biber veya çörek otu serpiştirin. 175 derece fırında üstleri kızarana kadar (yaklaşık 20 dakika) pişirin.
Bu ölçüden orta boy bir fırın tepsisiyle 2 tepsi bisküvi çıkıyor. Oldukça çabuk tükeniyorlar benden söylemesi ;) Çayın yanında birkaç tane yediğinizde oldukça tok tutuyorlar.

Afiyet olsun!

Not: bu kadar çok resim yeni kullandığım kurabiye kalıplarımın hatırına, tahmin ettiğimden daha eğlenceli sonuçları oldu, çok hoşuma gitti :)

Etiketler: ,

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

çıtır çıtır oldular, herkes çok beğendi. tarif için teşekkürler

20:35  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,

Ben de dün denedim. Çok güzel oldular mis gibi tereyağ ve peynir kokulu çıtır çıtır. Hatta kalanları getirdim şimdi işte yiyorum. Çok Teşekkürler...

08:51  
Blogger tugce:-) said...

rica ederim, beğendiğinize çok sevindim. ben de okula götürmüştüm :)atıştırmak için keyifli oluyor evden birşeyler olması insanın yanında değil mi?
yaptığınız ve yazdığınız için teşekkür ederim :)

16:07  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:55  

Yorum Gönder

<< Home